جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار

جوانه چهل و چهارم منتشر شد

جوانه چهل و چهارم منتشر شد
چهل و چهارمین شماره از فصل‌نامه جوانه، در پایان نخستین ماه تابستان، در فضای وب منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندانی قرار گرفت که مشتاقانه در پی آخرین مباحث مربوط به منابع آموزشی و تربیتی هستند.

در این شماره از مجله، گزارشی از دومین کارگاه تبیین برنامه درسی با رویکرد تولید کتاب‌های آموزشی علوم  تجربی آورده شده است. این گزارش بخش اول کارگاه مزبور را پوشش می‌دهد که در محل بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شده بود. در این گزارش سخنرانی کامل ارائه شده توسط دکتر محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه را با عنوان " آموختن علوم؛ چرا و چگونه؟" پوشش داده شده است.

 بخش دوم کارگاه تببین برنامه درسی ریاضی، دیگر مطلب این شماره از نشریه جوانه است که اختصاص به دیدگاه ناشران و کارشناسان حاضر در آن کارگاه دارد.

 بایدها و نبایدهای تألیف کتاب‌های آموزشی ریاضی به قلم شهرناز بخشعلی‌زاده و  نسیم اصغری مطلب دیگری است که حوزه کتاب‌های آموزشی ریاضی را مورد توجه قرار داده است.

 بخش قابل توجهی از حجم مطالب این شماره را از نشریه نیز به کتاب‌های آموزشی حوزه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است. یک میزگرد با حضور ارزیابان کتاب‌های آموزشی این حوزه، اقتراح و گفت‌وگویی با ناشران این حوزه، بررسی چگونگی ارزیابی کتاب‌های آموزشی رشتۀ حسابداری و نقد یک کتاب در حوزه هنر سینما مطالب دیگری است که به صفحاتی از نشریه 44 رنگ و بوی فنی و حرفه‌ای بخشیده است.

 گزارشی از نشست ناشران مهم آموزشی کشور با هدف "بررسی راهکارهای معرفی و توزیع کتابنامه‌های رشد در مدارس" و مقاله "بسته‌های آموزشی در جهان" به قلم محرم نقی‌زاده از دیگر مطلب مهم این شماره از نشریه قلمداد می‌شود.

 " از آغاز دشوار تا راه هموار" نیز عنوان یادداشت سردبیر نشریه است که اشاره‌ای موجز به مسیر طی شده برای گزینش کتاب‌های مفید و مناسب و اهمیت این کتاب‌ها در فرهنگ دارد.

 شماره تابستانی جوانه، 52 صفحه دارد. برای دریافت رایگان این شماره از نشریه، بر روی نشانک زیر کلیک کنید.

۲۹ تیر ۱۳۹۳ ۱۸:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۳۹۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید