سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

با پخش مدرسه، دسترسی به کتاب‌های مناسب آسان‌تر می‌شود

با پخش مدرسه، دسترسی به کتاب‌های مناسب آسان‌تر می‌شود
دکتر علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش فروشگاه مرکزی پخش مدرسه گفت با وجود این فروشگاه تهیه منابع آموزشی و تربیتی مناسب برای مدارس و خانواده‌ها آسان می‌شود.

بنا به گزارش خبرنگار نشریه جوانه، آقای علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه این فروشگاه گفت: همان‌گونه که اطلاع دارید، در آموزش و پرورش نهادهایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات منادی تربیت، انتشارات مدرسه و انجمن اولیا و مربیان به تولید و انتشار کتاب می‌پردازند. علاوه بر این در خارج از سازمان آموزش و پرورش نیز ناشران متعددی در سراسر کشور به تولید کتاب برای دانش‌آموزان مشغول‌اند. ما به عنوان مسئولان تعلیم و تربیت کشور، این رسالت را در خود احساس کردیم تا با راه‌اندازی این مرکز، دسترسی به تولیدات آموزشی و تربیتی مناسب را آسان‌تر سازیم.

دکتر فانی با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد و ارزیابی کتاب‌های آموزشی توسط این وزارتخانه ‌گفت: برگزاری جشنواره‌های کتاب را ما چند سالی است که در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم که در واقع حمایتی از بخش غیردولتی برای تولید و انتشار کتاب‌های آموزشی و تربیتی مناسب است و مطمئنا مؤثر خواهد بود.

آقای فانی با ابراز اطمینان از این‌که این سامانه، موجب ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کشور و رشد و توسعه مطالعه در میان دانش‌آموزان خواهد شد، افزود: با کمک سامانه اینترنتی این فروشگاه، دانش‌آموزان، اولیا و مدارس می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را از هر جای کشور، به‌صورت آنلاین و برخط انتخاب و خریداری و از طریق پست یا روش‌های دیگر، دریافت کنند .این مرکز و سامانه آنلاین آن، به معرفی و ارائه کتاب‌ها و لوازم کمک‌آموزشی مفید و هم‌راستا با اهداف تعلیم و تربیت می‌پردازد و با این‌کار به مراجعین خود کمک می‌کند تا انتخاب‌های راحت‌تر، مؤثرتر، مفیدتر و درست‌تری داشته باشند؛ بالطبع این‌کار باعث می‌شود تا ما شاهد رشد مراجعان و در نهایت رشد دانش و بالندگی باشیم.

وی افزود: ما خیلی به دنبال ایجاد شعبه‌های فیزیکی متعدد نیستیم؛ چراکه این فروشگاه بخش آنلاین نیز دارد و علاقه‌مندان از طریق این سامانه می‌توانند از سراسر ایران از فروشگاه خرید کنند. هرجا که اینترنت باشد، این فروشگاه نیز قابل دسترس است و می‌توان گفت این فروشگاه در آنجا شعبه دارد. مدارس نیز با سرانه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، می‌توانند از این امکانات فروشگاه بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این نکته که انتشارات مدرسه در خدمت آموزش و پرورش است، افزود: در جلسات و گردهمایی‌های مدیران کل، به معرفی توانمندی‌های این مرکز خواهیم پرداخت تا بتوانند با اطلاعات بیشتری از این مجموعه و خدمات آن استفاده کنند.

شعبه مرکزی این فروشگاه در خیابان شهید سپهبد قرنی نبش کوچه شهید قصرالدشتی قرار گرفته است.

برای دیدن وبگاه پخش مدرسه روی نام آن کلیک کنید. 
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۷:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۵۰۴

نظرات بینندگان

محمدولی پور
۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
0
0

باسلام درسامانه پخش مدرسه کتابهای نوسندگانی که درسامان کتاب مورد تایید قرارگرفته ،بفروش می رسند واسامی شان دراین سایت است.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید