جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار

چهل و هفتمین فصل‌نامه جوانه منتشر شد

چهل و هفتمین فصل‌نامه جوانه منتشر شد
چهل و هفتمین شماره از نشریه الکترونیکی جوانه با مطالبی در حوزه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی و از جمله گزارش‌هایی از مراسم پایانی یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد منتشر شد.

این نشریه با مقاله‌ای متناسب با نام و موضوع سال 1394 آغاز شده است. سردبیر جوانه با اشاره به روند پیشرفت سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در سال‌های گذشته، خصوصاً در حوزه کتاب‌های آموزشی نتیجه گرفته است که اهتمامی جدی برای همدلی و همزبانی در آموزش و پرورش در این موضوع وجود دارد و اظهار امیدواری کرده است با اجرای برنامه‌های امسال، فضای مناسب‌تری برای همراهی و همدلی پدیدآورندگان کتاب‌های آموزشی و سازمان پژوهش ایجاد شود.

بخشی از این نشریه، همچنین به بازتاب سخنرانی‌ها، حاشیه‌ها و نتایج یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد اختصاص یافته است. پیام وزیر محترم آموزش و پرورش به این جشنواره، سخنرانی آقای محمدیان رئیس محترم سازمان پژوهش و آقای حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی و پرورشی محترم وزیر و گزارش آقای محمد ناصری دبیر جشنواره در مراسم پایانی این جشنواره از جمله این مطالب است.

همانند همیشه، گفت‌وگو با صاحب‌نظران و کارشناسان، بخش‌ دیگری از این نشریه را به خود اختصاص داده است؛ از این جمله می‌توان به بخش دوم گفت‌وگوی اعضای تحریریه با آقای عبدالعظیم کریمی، صاحب نظر مشهور تعلیم و تربیت با عنوان "بگذارید بچه ها خودشان انتخاب کنند" می‌توان اشاره کرد.

نقد یک فیلم و یک کتاب، گزارشی از روند ورود و بررسی کتاب‌های کمک درسی دوره تحصیلی ابتدایی طی سه سال گذشته، و مقالاتی با موضوع چند تألیفی در ایران و چند کشور جهان، نقش مطالعه در تفکر، مقایسه نشر الکترونیکی و سنتی و نقش کتاب‌خانه‌های آموزشگاهی از دیگر مطالب این نشریه است.

همچنین در این شماره از نشریه جدولی از برنامه‌های دبیرخانه سامان دهی منابع آموزشی و تربیتی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و زمان برگزاری آن‌ها منتشر شده است.

گفتنی است مجله جوانه به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود.

نسخه الکترونیکی تازه‌ترین شمار نشریه را این‌جا بخوانید

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۳۹۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید