شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

جشنواره دوازدهم، جشنواره کتاب‌های قرآنی است

جشنواره دوازدهم، جشنواره کتاب‌های قرآنی است
دوازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، به‌طور کامل به رقابت کتاب‌های قرآنی اختصاص یافته است. مراسم پایانی این جشنواره روز 29 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

محمد ناصری دبیر دوازدهین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد با اشاره  به برگزاری یازده دوره پیشین این جشنواره گفت: در سال‌های گذشته، کتاب‌های آموزشی و تربیتی با موضوعات گوناگون و در حوزه‌های مختلف در جشنواره شرکت می‌کردند؛ اما تصمیم گرفتیم این دوره از جشنواره را به کتاب‌های قرآنی اختصاص دهیم تا توجه ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌های قرآنی و مسئولان و دست‌اندرکاران امر بیش از پیش به اهمیت موضوع جلب شود. به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه قرآن در برنامه درسی ما، تولید کتاب‌های قرآنی در حوزه  مخاطبان آموزش و پرورش، به ویژه کودکان و نوجوانان از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست.

ناصری با بیان اینکه مراسم پایانی جشنواره دوازدهم روز 29 آذر ماه برگزار خواهد شد گفت: مجموعاً 214 کتاب مناسب قرآنی، از 77 ناشر به این جشنواره راه‌یافته‌اند که در شش گروه "قرآن و سبک زندگی"، "مفاهیم و معارف قرآنی"، "تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنی"‌، "حفظ و آموزش روخوانی"، "دانستنی‌ها و لطایف قرآنی" و "قصه‌های قرآنی"به داوری گذاشته شده‌اند. 

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی برگزاری هم‌‌اندیشی "انتظارات و نیازهای آموزش و پرورش از ناشران کتاب‌های قرآنی و دشواری‌های تولید این کتاب‌ها"، "تشکیل کارگروه هماهنگی ناشران آموزش و پرورش برای تولید کتاب‌های قرآنی"‌ و "نقد و بررسی کتاب‌های قصه‌های قرآنی" را از برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره خواند و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره تأثیر مثبتی بر تولید کتاب‌های قرآنی بگذارد.​​

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۵۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید