پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

گروه قرآن و سبک زندگی، با بیش‌ترین نامزد راهی مرحله آخر شد

گروه قرآن و سبک زندگی، با بیش‌ترین نامزد راهی مرحله آخر شد
گروه داوری قرآن و سبک زندگی، هفت کتاب قرآنی را برای برگزاری مرحله پایانی رقابت‌های این گروه نامزد کرد.

 از 41 عنوان کتابی که در این گروه به داوری گذاشته شد، ابتدا 14 عنوان از خان غربالگری عبور کردند که نیمی از آن‌ها به فهرست نامزدهای جشنواره راه یافتند.

بر این اساس، این گروه بیش‌ترین نامزدهای جشنواره دوازدهم را معرفی کرده است. این هفت کتاب از این قرارند:

  • آداب معاشرت در اسلام، ناصر مکارم شیرازی، تهیه و تنظیم: ابوالقاسم علیان‌‌نژاد دامغانی، انتشارات امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)
  • مجموعه دو جلدی آموزش روش‌‌های تدبر در قرآن (ج 1: مقدمات تدبر در قرآن/ ج 2: روش‌های تفکر در قرآن) احمدرضا اخوت، انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت علیهم‌السلام/ همشهری
  • امر‌ به‌ معروف و نهی ‌از‌ منکر در آینه قرآن کریم، محمد عابدی ‌میانجی، انتشارات معروف
  • فرهنگ‌نامه سبک زندگی: آموزه‌هایی از قرآن و اهل‌بیت‌(ع)، غلامرضا حیدری ابهری، انتشارات قدیانی
  • مجموعه ده جلدی سبک زندگی (با عناوین: ازدواج، خانواده، مسائل تربیتی کودک، احترام به والدین، کودکان یتیم، کمک به بیمار، هدیه در اسلام، انفاق و بخشش، مشارکت اجتماعی و اشتغال و کارآفرینی)، میثم طاهرآبادی و دیگران، موسسه ندای ملکوت
  • نگرشی دیگر به قرآن (همراه با کارگاه آموزشی نگرشی دیگر به قرآن)، مهدی نخاولی، انتشارات مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
  • همه را دوست بداریم، علیرضا برازش، انتشارات امیرکبیر 

  مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد عصر روز یکشنبه 29 آذر از ساعت 15 تا 17 در محل مدرسه دارالفنون، واقع در ابتدای خیابان ناصر خسرو برگزار خواهد شد.


با داوران این گروه آشنا شوید

 

محمد مهدی اعتصامی، عضو  گروه داوری قرآن و سبک زندگی جشنواره دوازدهم محمد مهدی اعتصامی

متولد 1335 دارای دکترا در رشته فلسفه از دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال 1372 تا 1384 کارشناس گروه تعلیم و تربیت دینی در دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی و چندین سال مدیر گروه فلسفه و منطق این دفتر بوده است. نگارش فهرست موضوعی درس‌های اسفار استاد مطهری در یک مجلد، اجرای «طرح تدوین مبانی تعلیم و تربیت دینی در برنامه‌ریزی درسی» و مشارکت در اجرای «طرح پژوهشی» و «تدوین نهایی نقشه جامع علمی کشور» برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعتصامی است. او چندین دوره داور جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد بوده است.

 

احمد برادری، عضو  گروه داوری قرآن و سبک زندگی جشنواره دوازدهماحمد برادری

متولد 1341 و فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب و نویسنده و مترجم حدود ۷۰ عنوان کتاب، از جمله طعمه نیل، گل‌های باغ خاطره، مجموعه کتاب‌های دینی برای کودکان، و تاریخ اکتشافات جغرافیایی است. او به مدت ۲۶ سال معاون فرهنگی انتشارات مدرسه بوده است و تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب کمک‌آموزشی در زمینه آموزش عربی دوره دبیرستان تألیف کرده است. هم‌اکنون مسئولیت انتشارات برادری را بر عهده دارد.


 

محمدرضا عاقل‌زاده، عضو  گروه داوری قرآن و سبک زندگی جشنواره دوازدهم

محمدرضا عاقل‌زاده

متولد 1345 و کارشناس علوم تربیتی است. در سابقه 31 ساله خدمت او در آموزش‌وپرورش فعالیت در کسوت مربی پرورشی، معاونت ستاد اقامة نماز ادارة کل قرآن ـ عترت و نماز، قائم مقامی ستاد برنامه‌ریزی مسابقات کشوری قرآن ـ عترت و نماز، و عضویت در کارگروه تدوین پیش‌نویس سند راهبردی توسعه فرهنگ اقامه نماز دیده می‌شود. وی مقالات متعددی در حوزه تربیت دینی در مجلات به چاپ رسانده است.

 

 

۲۹ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۹۹۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید