چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

دومین دوره کارگاه آموزشی برای جذب ارزیابان معلم برگزار شد

دومین دوره کارگاه آموزشی برای جذب ارزیابان معلم برگزار شد
دومین دوره کارگاه آموزشی ارزیابی کتاب‌های آموزشی، با هدف جذب ارزیابان معلم، برگزار شد.

در این دوره از کارگاه، که به مدت شش روز ادامه داشت، معلمان شاغل در دوره‌های متوسطه اول، متوسطه دوم و متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش با اصول ارزیابی کتاب‌های آموزشی آشنا شدند. نخستین دوره این کارگاه، در تابستان 1394، برای معلمان دوره ابتدایی برپا شده بود.

به گزارش خبرنگار سامان کتاب، این داوطلبان، ابتدا ضمن آشنایی با اهداف و رویکرد سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی و نقش کتاب‌های آموزشی در یادگیری، نحوۀ ارزیابی ویژگی‌های عمومی و ظاهری کتاب‌های آموزشی را تمرین کردند؛ سپس با حضور در گروه‌های تخصصی خود، ضمن مرور رویکردهای کلی برنامۀ درسی، با معیارها و سنجه‌های اختصاصی فرم‌های ارزیابی کتاب آشنایی یافتند. در پایان نیز مقرر شد زیر نظر ارزیابان زبده سامان‌دهی،‌ به ارزیابی نمونه‌هایی از کتاب‌های آموزشی بپردازند.

علوم تجربی و علوم پایه،‌ ریاضی، ادبیات فارسی،‌ دینی و قرآن،‌ زبان عربی، کار و فناوری، فلسفه و منطق، تفکر ـ پژوهش و سبک زندگی،‌ زبان انگلیسی و مطالعات اجتماعی گروه‌های اختصاصی شکل گرفته برای معلمان نظری و الکترونیک، هنر و رایانه گروه‌های تشکیل شده برای هنرآموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای بود.

مدرسان اغلب این گروه‌ها نیز از مدیران گروه‌های دفتر تألیف نظری و فنی و حرفه‌ای بودند که از جمله مدرسان می‌توان به آقایان و خانم‌ها حذرخانی، اشکبوس، علوی مقدم، قاسم‌پور، پرتوی مقدم، دلبری دانشور، نوروزی و بخشعلی‌زاده اشاره کرد.

در آغاز این کارگاه‌‌ها نیز آقایان امانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های ابتدایی و نظری و دوراندیش مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای درباره نقش و جایگاه کتاب‌های آموزشی در یادگیری و رویکردهای جدید برنامه درسی برای معلمان سخن گفتند.

از جمع 75 نفری حاضر در این گروه‌ها، معلمانی که دورۀ ارزیابی عملی خود را با موفقیت سپری کنند، به‌تدریج در امر ارزیابی کتاب‌های آموزشی فعال خواهند شد. وجود معلمان ارزیاب باعث می‌شود کتاب‌های آموزشی علاوه بر انطباق با برنامه درسی، از نظر کارآمدی نیز مورد توجه قرار ‌گیرند.

معلمان حاضر در این دوره‌ها از سابقۀ طولانی در تدریس و تجربه‌های نوشتن کتاب و مقاله برخوردارند و اغلب عضو انجمن‌های علمی و گروه‌های آموزشی منطقۀ خود یا از معلمان نمونه‌اند. 

 

کارگاه آموزشی ارزیابان معلم شهریور 96

 

 

کارگاه آموزشی ارزیابان معلم شهریور 96

 

 

کارگاه آموزشی ارزیابان معلم شهریور 3

 

کارگاه آموزشی ارزیابان معلم شهریور 4

 

کارگاه آموزشی ارزیابان معلم شهریور 6
 
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۲۳:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۲۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید