شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

کتاب‌ غیر استاندارد مانع تحقق سند تحول می‌شود

کتاب‌ غیر استاندارد مانع تحقق سند تحول می‌شود
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید کتاب‌های کمک درسی غیر استاندارد در تحقق هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مانع ایجاد می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره پانزدهمین جشنواره کتاب رشد، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی غیر استاندارد، مانع تحقق مفاد سند تحول بنیادین و یا برنامه درسی ملی می‌شود.

 

محمدیان تاکید کرد: سند تحول یا برنامه درسی ملی، گریز از میدان حافظه محوری و ورود به میدان خلاقیت، تفکر و اندیشه را برای ما تکلیف کرده، ‌همان‌طور که اولین عنصر از عناصر پنج‌گانه برنامه درسی ملی،‌ ارتقای تفکر و حکمت است.

 

وی افزود: وقتی کتاب‌های غیر استاندارد آموزشی و کمک درسی به میدان می‌آیند، امکان و فضایی برای اندیشه و حکمت باقی نمی‌گذارند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که یکی از آثار رویکرد حل مسئله و توانمند شدن دانش‌آموز برای حل مسئله، ‌ایجاد لذت یادگیری است، خاطر نشان کرد: کتاب‌های کمک‌درسی لذت یادگیری را در بین دانش‌آموزان محو می‌کند و بچه‌ها برای حل مسئله کاری نمی‌کنند؛ در حالی که دانش‌آموزان اگر خود مسئله را بفهمند و آن را حل کنند، از این فهم خود لذت می‌برند و از درک خود دفاع می‌کنند.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های کمک‌درسی حتی در صورت استاندارد بودن، ذهن و فکر دانش‌آموزان را تنبل بار می‌آورد، از ناشران خواست به سراغ تولید و انتشار کتاب‌های دانش‌افزایی که در مسیر توسعه دانش قرار دارند،‌ بروند.

۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۲۰:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۰۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید