پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

نخستین گام جشنواره هفدهم: شنیدن صدای دیگران

نخستین گام جشنواره هفدهم: شنیدن صدای دیگران
هفدهمین جشنواره کتاب رشد، برنامه‌های خود را با شنیدن دیدگاه‌های همکاران سازمان و انتقادها و پیشنهادهای آنان آغاز کرد.

 

در این نشست که روز شنبه 12 مرداد در محل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد، مسئولان، معاونان و رؤسای گروه‌های درسی به بیان دیدگاه‌های خود درباره جشنواره کتاب پرداختند.

پشتیبانی ملموس‌تر از کتاب‌های تأیید شده و مناسب؛ تشویق مدارس برای داشتن ساعت مطالعه و کتاب‌خوانی؛ لزوم هماهنگی بیشتر بین سازمان و معاونت‌های دیگری چون معاونت پرورشی در خرید کتاب؛ سپردن امتیاز تألیف کتاب‌های درسی به ناشران برگزیده جشنواره؛ لزوم جلب توجه ناشران به آثار فرهنگی کتاب‌های ترجمه؛ دعوت پیگیر برای حضور گسترده‌تر ناشران؛ اعلام نیازهای دانش‌آموزان به ناشران برای تولید کتاب‌های مورد نیاز؛ آموزش و تربیت داوران جوان به منظور دعوت در جشنواره‌های آتی؛ تلاش برای بازگرداندن توجه بیش از اندازه ناشران از تولید کتاب‌های کمک‌درسی به کتاب‌های علمی و انتخاب فضای یکپارچه و متمرکز برای داوری‌ها از پیشنهادهای حاضران در نشست بود.

 

نشست با همکاران سازمان درباره جشنواره کتاب رشد 2
 

 

فیاضی دبیر هفدهمین جشنواره کتاب رشد با تأکید بر اینکه این نشست نه به قصد پاسخ‌گویی که به قصد شنیدن دیدگاه‌های همکاران تشکیل شده است، گفت: جشنواره رشد حلقه‌ای از یک زنجیره است و زمانی مؤثر خواهد بود که همه بخش‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به شرایط شکل‌گیری جشنواره رشد و آغاز طرح سامان‌دهی گفت: طرح سامان‌دهی با هدف سامان‌دادن به بازار کتاب‌های کمک‌درسی نامناسبی شکل گرفت که نسبت به امروز بسیار محدودتر بود. امروز ضمن اینکه کتاب‌های کمک‌درسی از نظر کمیت بسیار گسترده‌تر شده‌اند، ما در حوزه کتاب‌های دانش‌افزایی و غیرکمک‌درسی هم با مشکل روبه‌روییم. به جرئت می‌شود گفت که بیش از 90 درصد کتاب‌های حوزه آداب و مهارت زندگی موجود در بازار "ترجمه"‌‌ شده‌اند. این مشکل به ما می‌گوید که هدف و راهبرد امروز ما با هدف دیروز یکی نیست.

وی همچنین وعده داد به‌زودی نشست مشابهی با حضور ناشران آموزشی برگزار و دیدگاه‌های آن‌ها نیز شنیده شود.

نشست با همکاران سازمان درباره جشنواره کتاب رشد 1

 

 

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۲۸
تعداد بازدید : ۷۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید