چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

چهار کتاب کار و تمرین، نامزدهای گروه عربی برای جایزه

چهار کتاب کار و تمرین، نامزدهای گروه عربی برای جایزه
گروه داوری زبان عربی چهار کتاب را نامزد دریافت جایزه کرده است، که همه آن‌ها از زمره کتاب‌های کمک‌درسی و کار است. اتفاقی که در این دوره از جشنواره بسیار نادر است.

بنا به اعلام دبیرخانه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی، در گروه زبان عربی در مجموع 29 کتاب مناسب فرصت رقابت داشتند که با محاسبه دقیق امتیازها، 13 عنوان از آن‌ها برای قضاوت روی میز داوران قرار گرفتند.

عادل اشکبوس، سیدعلاءالدین اعلائی و علی چراغی داوران گروه زبان عربی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد هستند.

آقای اشکبوس سرگروه و عضو این گروه داوری به خبرنگار سامان‌کتاب گفت از این موضوع ‌که قریب به اتفاق کتاب‌های این گروه از جنس کتاب کار و تمرین هستند، گله‌مند است. او و همکارانش امیدوارند ناشران تلاش‌های خلاقانه بیش‌تری را برای آشنایی مخاطبان خود با این زبان به کار ببندند.

آموزش کامل و مفهومی عربی 3 (علوم انسانی)؛ تألیف: مرضیه‌سادات مرتضوی (مشق شب، 90)؛ پرسش‌های طبقه‌بندی شده عربی (گام نو) سال سوم راهنمایی: پرسش‌های امتحانی استخراج شده ...؛ تألیف: علی باقری (منشور دانش، 91)؛ عربی 3 (سوم راهنمایی)؛ تألیف: الهام قلعه‌قوند و سمیه کنعانی (بانک کتاب، 90) و کتاب کار عربی اول متوسطه؛ تألیف: هیات مؤلفین : مجید عباسی شریف‌آبادی، فریبا امیدان، ‌فاطمه تقی‌پور، محمود فروزان‌فر، سعید سرلک، ‌علی‌رضا قلی‌وند (گردوی دانش، 91) اسامی چهار نامزد این گروه‌اند.


با اعضای گروه زبان عربی دهمین جشنواره بیشتر آشنا شوید.  

 

 

عادل اشکبوس عادل اشکبوس

متولد سال 1342 بغداد و کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب است. از سی سال پیش تدریس در مدارس تهران را آغاز کرده و اکنون مدیر گروه عربی دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی است. وی استاد دانشگاه سوره، استاد دانشگاه علمی کاربردی و مدیر گروه عربی دانشگاه علمی کاربردی حج و زیارت است. در کارنامه او تألیف بیش از 50 کتاب آموزشی دیده می‌شود. وی همچنین مدیر یک وبگاه پر بازدید با محتوای زبان و ریشهیابی واژگان است. کتاب فرهنگ کاربردی فارسی به عربی از آثار شاخص اوست. افزون بر این عادل اشکبوس در سال 90 دبیر نمونه کشوری شده است.

 

سید علاءالدین اعلایی سید علاءالدین اعلائی

 متولد 1336 است و 33 سال در دبیرستانها و دانشگاه‌های تهران به تدریس اشتغال داشته است. سرگروه عربی ـ دینی متوسطه کشوری، عضو گروه قرآن متوسطه دفتر تألیف، تألیف کتاب‌های کمکدرسی، ارزشیابی کتاب‌های آموزشی و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ارزیابی و داوری کتاب از سوابق علمی و اجرایی او به‌شمار می‌رود.

 

علی چراغی علی چراغی

متولد 1332 و کارشناس سابق گروه زبان عربی دفتر برنامهریزی و تألیف است که هماکنون نیز با این گروه همکاری دارد. مؤلف و مترجمی پرکار است و آثارش بالغ بر 200 جلد میشود که بخش قابل توجهی از آن در حوزه معارف قرآنی و اسلامی و تاریخ اسلام است. بیش از 50 مقاله نیز از وی در مجلات مختلف، بهخصوص رشد معارف اسلامی به چاپ رسیده است.

 

۱۸ دی ۱۳۹۲ ۰۲:۴۸
تعداد بازدید : ۴,۰۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید