پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

گروه داوری ریاضی شش نامزد معرفی کرد

گروه داوری ریاضی شش نامزد معرفی کرد
گروه داوری ریاضی، از مجموع 20 کتابی که روی میز این گروه قرار گرفته بود، شش کتاب را برای حضور در مرحله نهایی و کسب عنوان کتاب آموزشی برگزیده نامزد کرد.

به گزارش دبیرخانه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، مهین‌دخت برازش، شهرناز بخشعلی‌زاده (با دو عنوان کتاب)، آذر کتابی، مینا مهرورز و حامد مولائیان پدیدآورندگان این کتاب‌ها هستند.

در این گروه، 145 کتاب مناسب در پشت خط شروع قرار داشتند که کتاب‌های ابتدایی با 95 عنوان از بیش‌ترین فراوانی برخوردار بودند.

نکته جالب توجه وجود یک کتاب کار در بین شش نامزد گروه ریاضی است که نشان می‌دهد کتاب باید ویژگی‌های جالب توجهی داشته باشد.

این شش کتاب که از سوی زهره پندی، خسرو داودی، وحید عالمیان، نادیا فردین و کتایون مهرآبادی معرفی شده‌اند، از این قرارند:

  • 122 نکته‌‌ی آموزشی برای تدریس ریاضیات؛ تألیف: آلرتن، مایک؛ ترجمه: شهرناز بخشعلی‌زاده (قدیانی، 90)
  • بازی بازی، ریاضی: آموزشی مفاهیم ریاضی؛ تألیف: آذر کتابی (سرمشق، 88)
  • فرهنگ ریاضی مدرسه؛ تألیف: شهرناز بخشعلی‌زاده (محراب قلم، 90)
  • کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی؛ تألیف: مهین‌دخت برازش (گل‌واژه، 91)
  • کشف کن! همه‌ی ما ریاضی‌دان هستیم!؛ تألیف: کریستین دال؛ ترجمه: مینا مهرورز (مدرسه، 89)
  • مثلثات؛ تألیف: حامد مولائیان (سایه گستر، 91)

 

نتیجه نهایی داوری این رقابت‌ها در مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی که روز هفتم بهمن در سالن اصلی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

 

 

با داوران این گروه بیشتر آشنا شوید.


خسرو داودی سرگروه داوران ریاضی خسرو داودی

متولد 1349 تهران و هم‌اکنون دانشجوی دوره دکتری ریاضی یکی از معتبرترین مراکز آموزشی عالی جهان، دانشکدۀ عالی علوم آموزشی لندن (IOE)است. او به‌طور هم‌زمان به تدریس ریاضی به دانش آموزان و آموزش همین درس برای معلمان اشتغال دارد. او به مدت 7 سال کارشناس مسئول گروه ریاضی آموزش عمومی «دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی» بوده است و هم‌اکنون از کارشناسان فعال این گروه به شمار می‌آید و علاوه بر آن 12 سال است که مدیریت یک مدرسه راهنمایی را بر عهده دارد.

وی در تألیف نیز ید طولایی دارد: به‌گونه‌ای که افزون بر همکاری مؤثر در برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی ریاضی و 14 سال سردبیری مجله رشد برهان ریاضی دوره راهنمایی،  200 مقاله علمی و تحلیلی در موضوع ریاضی و آموزش ریاضی، در مجلههای رشد خصوصاً رشد برهان ریاضی، رشد نوجوان، رشد راهنمایی،‌ رشد معلم و رشد جوانه منتشر کرده است. نقش‌آفرینی در تألیف و تدوین بیش از 150 عنوان کتاب کمک‌درسی ریاضی در دوره‌های مختلف تحصیلی و سه جلد کتاب راهنمای معلم از دیگر نقاط برجسته‌ای است که در کارنامه علمی آموزشی او به چشم می‌آید. او همچنین از داوران با سابقه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد است.

 

وحید عالمیان عضو گروه داوری ریاضی وحید عالمیان

متولد 1354 بابل است و دکتری تخصصی خود را در رشته ریاضی محض اخذ کرده است. عضو گروه ریاضی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی است و چند سال مدیریت گروه و ریاست شورای ریاضی دفتر را برعهده داشته است. افزون بر نقش‌آفرینی در تألیف کتابهای درسی ریاضی، 30 مقاله ISI نیز به رشته تحریر درآورده است.

 

 

 

زهره پندی عضو گروه داوری ریاضی زهره پندی

متولد 1356 تهران  و کارشناس ارشد مهندسی صنایع است؛ اما از همان زمان که دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان فرزانگان تهران گرفت، به کار تدریس ریاضی مشغول شد و اکنون 18 سال است که در برنامههای گوناگون آموزش ریاضی فعالانه نقش‌آفرینی می‌کند؛ برنامه‌هایی چون: برگزاری کارگاههای آموزش معلم، طراحی و اجرای کارگاه بازی‌های ریاضی پارک فن آموز و سی‌دی‌های آموزشی پایا، دبیری علمی وبگاه ریاضیات کانگورو و عضویت در هیئت علمی المپیاد نوجوانان ایران. تألیفات بسیاری نیز دارد که به چند مورد اشاره میشود: آموزش خلاق ریاضی (خانه ریاضی تهران) دو کتاب بخشپذیری و مقسومعلیه و مضرب  (مدرسه). وی هشت سال است که عضو هیئت تحریریه مجله ریاضی برهان دوره راهنمایی (اخیراً متوسطه) است و مقالات او در این مجله منتشر میشود.

 

دیانا فردین عضو گروه داوری ریاضی دیانا فردین

متولد سال 1352 است. دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته ریاضی با گرایش آموزش ریاضی است. بیش از 16 سال در مدارس زادگاهش خرمآباد و تهران تدریس کرده است و اکنون همکار گروه ریاضی دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی است. از فعالیتهای اوست: داوری جشنواره الگوی تدریس، ناظر آزمونهای تیمز و پرلز، مصحح آزمونهای تیمز، داور جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد (1390). وی در ارزشیابی کتاب ریاضی اول دبستان (1390) نیز همکاری داشته است.

 

 

کتایون مهرآبادی عضو گروه داوری ریاضی کتایون مهرآبادی

 در سال 1354 به دنیا آمده و در هر سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، ریاضی محض خوانده است؛ کارشناسی‌اش را از دانشگاه علم و صنعت، کارشناسی ارشدش را از دانشگاه تهران و دکتری‌اش را در این رشته از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است. هم‌اکنون مدرس پاره وقت دانشگاه تهران – پردیس علوم – دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر و  نیز مشاور آموزشی مدارس تهران است. در سوابق او داوری هشتمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد نیز به چشم می‌خورد.

 

۳۰ دی ۱۳۹۲ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۶,۱۶۹

نظرات بینندگان

سلام وعرض ادب
۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
0

باسلام .اولیای یکی از دانش اموزان هستم.پایه دوم دبستان.در درس ریاضی صفحه ۲۹ با روش جدید شما دوستان جوان ومبتکر برخورد کردم که کمی باعث کم شدن سرعت در بدست اوردن نتیجه میشود .ودر انتها همان جمع ستونی یکان با یکان ودهگان با دهگان مجدد در انتها اعمال شده .این روش چه مزیتی نسبت به قبل سلف خود دارد که که در انتها هم همان عمل انجام میگیرد .


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید