جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار

خداحافظ کتاب‌های زمین‌شناسی! جایزه‌ها برای دیگران

خداحافظ کتاب‌های زمین‌شناسی! جایزه‌ها برای دیگران
گروه داوری زمین‌شناسی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی هیچ‌یک از کتاب‌های این گروه را برای کسب عنوان برگزیده مناسب نشخیص نداد و بدون معرفی کتابی به کار خود پایان داد.

 

بنا به اعلام دبیرخانه  این جشنواره، این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بیش از 4 عنوان کتاب مناسب در این گروه حضور نداشت

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، داوران گروه زمین‌شناسی در بیانیه خود، ضمن گله از کاهش تعداد کتاب‌های آموزشی تولیدی برای این حوزه، از بی‌توجهی کتاب‌های مورد بررسی به طراحی‌های نوین آموزشی و برنامه درسی ملی و حتی به تغییرات سال 1391 کتاب‌های درسی (جز یک مورد) انتقاد کرده‌اند. از نگاه آن‌ها همچنین هیچ‌یک از چهار کتاب، با توجه به این‌که همه کمک‌درسی بودند، حاوی مطالب تازه‌ای در این حوزه یا بیان جدیدی از موضوعات این حوزه نبود و همه به نحوی بازنویسی کتاب درسی محسوب به شمار می‌آمدند.

به این ترتیب روز دوشنبه 7 بهمن ماه 1392، در مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد که در تالار مرکزی آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، نام هیچ کتابی با موضوع زمین‌شناسی خوانده نخواهد شد.

 

با اعضای این گروه داوری بیشتر آشنا شوید.


محمدحسن بازوبندی سرگروه داوری زمین‌شناسی محمدحسن بازوبندی

متولد 1350 نیشابور و دارای مدرک کارشناسی ارشد زمینشناسی با گرایش پترولوژی از دانشگاه تهران و دانشجوی دکتری همین رشته است. هم‌اکنون مسئولیت گروه زمینشناسی دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی را بر عهده دارد و عضو شورای برنامه‌ریزی و کارشناس مجله رشد زمینشناسی است و برای آن مقاله می‌نویسد. تدریس زمین‌شناسی در مدارس کشور و مراکز تربیت معلم، عضویت در سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران و طراحی امتحانات نهایی متوسطه به مدت هفت سال، پارهای از فعالیتها و سوابق علمی و شغلی اوست. وی  در سال 1384 بهعنوان معلم نمونه و در سال 1391 بهعنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه فرهنگیان انتخاب و معرفی شده است. افزون بر این‌ها در تألیف کتابهای درسی و کمک‌درسی در حوزه علوم و به‌خصوص زمین‌شناسی نقش‌افرینی کرده است.


خدیجه امانی گروه داوری زمین‌شناسی خدیجه امانی

متولد 1352 شهر کرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد زمینشناسی در گرایش پترولوژی از دانشگاه تهران است و از سال 1377 تا کنون در دبیرستانها و مراکز پیشدانشگاهی به تدریس اشتغال دارد. همکاری در برنامه‌ریزی و تألیف کتابهای درسی زمینشناسی و تهیه راهنمای برنامه درسی زمین‌شناسی و تألیف چند مقاله‌ در کارنامه او دیده می‌شود. او همچنن سرگروه آموزشی درس زمینشناسی در شهرکرد، کرج و تهران، و عضو سازمان نظام مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری است.


مریم عابدینی عضو گروه داوری زمین‌شناسی مریم عابدینی

شاغل در منطقه 5 تهران و همزمان مدیرداخلی مجله رشد آموزش زمینشناسی است. تاکنون سه بار عنوان معلم نمونه (منطقه) و یکبار (1388) عنوان پژوهشگر برتر را کسب کرده و هم اکنون دانشجوی دوره دکتری زمین‌شناسی با گرایش چینه و فسیل‌شناسی است. او عضو  انجمن زمینشناسی ایران و کمیته ملی المپیادهاست و مسئولیتهایی را نیز در شبکه ملی رشد، دفتر تألیف کتب درسی و دیگر مجامع آموزشی بهعهده داشته است. پارهای از تألیفات و تحقیقات علمی او عبارت است از: تهیه بسته کمکآموزشی جغرافیا، ویرایش علمی دانشنامه انتشارات دلیل ما، تألیف کتاب زمینشناسی سوم، و تدوین بیش از 50 مقاله که در مجلات یا همایش‌های علمی ارائه شده است.

۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۴,۴۶۵

نظرات بینندگان

محمد آفرین
۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
0

با سلام و احترام برای همه شما سروران آرزوی موفقیت روز افزون دارم. ان شاءالله در راه نشر و اشاعه فرهنگ علوم زمین بیش از پیش موفق و موید باشید. آفرین دبیر زمین شناسی و کارشناس پژوهشی اقیانوس شناسی


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید