شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

گروه دینی و قرآن هم با چهار کتاب به مرحله نهایی رفت

گروه دینی و قرآن هم با چهار کتاب به مرحله نهایی رفت
گروه داوری دینی و قرآن دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، چهار عنوان کتاب را با خود به مرحله نهایی داوری‌ها برد. موضوع دو کتاب قرآن و دو کتاب دینی است.

 

بنا به اعلام دبیرخانه این جشنواره دایرة‌المعارف قرآن؛ تألیف: غلامرضا حیدری ابهری (محراب قلم، 89)، مجموعه زندگانی معصومان؛ تألیف: محسن امین؛ ترجمه: علی چراغی، مصطفی گرگان‌بیک، علی ناظمیان و علی مرتضوی (پنجره، 91)، سرود آسمانی: آموزش قرآن و زبان وحی؛ تألیف: حمیدرضا حیدری و دیگران (طلایی، 91) و قصه‌های شیرین از زندگی معصومین؛ تألیف: مسلم ناصری (به نشر، 90) نامزدهای این گروه در حوزه دینی و قرآن هستند.

در دو حوزه دینی و قرآن مجموعاً  136 عنوان کتاب مناسب دریافت شده بود که 86 عنوان آن به دوره ابتدایی اختصاص داشت. این گروه داوری که 5 داور در آن عضویت داشتند، از بین 17 عنوان کتابی که داوری کردند، این کتاب‌ها را شایسته حضور در مرحله نهایی و رقابت‌ برای کسب عنوان برگزیده جشنواره دانستند.

روز دوشنبه 7 بهمن ماه جاری، در جریان برگزاری مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، در تالار اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشخص می‌شود که کدام یک از کتاب‌ها بیش از بقیه نظر مثبت داوران را به خود جلب کرده است.

 

با اعضای این گروه داوری بیشتر آشنا شوید.

سید محمد دلبری سرگروه داوری دینی و قرآن سیدمحمد دلبری

متولد 1351 سبزوار است. دکتری الهیات در گرایش علوم حدیث و قرآن از دانشگاه امام صادق(ع) گرفته است؛ همان‌طور که کارشناسی‌اش را در همین رشته و همین دانشگاه. 20 سال سابقه آموزگاری تا دبیری و تدریس در مدارس خارج از کشور، مراکز تربیت معلم و ضمن خدمت معلمان را در کارنامه خود دارد و اکنون رئیس گروه قرآن و معارف دفتر برنامهریزی و تألیف است. وی در تألیف کتاب دین و زندگی 3 مشارکت داشته و برای مجله رشد معارف اسلامی مقالاتی می‌نویسد. از کتاب‌های او می‌توان به «تحلیل داستان حضرت ابراهیم(ع) با رویکرد تربیتی در قرآن کریم» اشاره کرد.

 

پرویز آزادی عضو گروه داوری دینی و قرآن پرویز آزادی

متولد 1356 هشترود است. دکتری علوم قرآن و حدیث از دانشگاه الهیات دانشگاه تهران و دانشنامه کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه امام صادق اخذ کرده است و اکنون مدرس دانشگاه امام خمینی قزوین است. تألیفات متعدد و همین‌طور ترجمه‌هایی از زبان عربی و انگلیسی دارد که در قالب مقاله یا کتاب منتشر شده‌اند. با دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی همکاری دارد. نژادپرستی رژیم صهیونیستی، تفسیر اثری، بررسی آراء و آثار و احوال علامه عسکری، نقش معتزله بصره در پی‌یزی نظریة اعجاز عنوان چند مقاله اوست. چند مدخل نیز برای دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی، دایرة‌المعارف فرهنگ قرآن، دانشنامه جهان اسلام و فرهنگنامه کلید دانش برای نوجوانان نگاشته است. او همچنین در هشتمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد داوری کرده است.

 

یاسین شکرانی عضو گروه داوری دینی و قرآن یاسین شکرانی

متولد 1360 سنقر است. دانشجوی دکتری فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه قم و همکار گروه دینی و معارف اسلامی دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی است و در تألیف کتابهای هدیههای آسمان و کتابهای راهنمای معلم دینی همکاری داشته است. از دیگر آثار اوست: ملاصدرا به روایت ما، ارزش و دانش، آفاق تمدنی انقلاب اسلامی، زندگی و ابعاد شخصیت امام جعفرصادق(ع). مقالات متعددی از وی نیز در نشریات به چاپ رسیده است.

 

سید سجاد طباطبایی‌نژاد عضو گروه داوری دینی و قرآن سیدسجاد طباطبایینژاد

دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث در دانشگاه امام صادق(ع) و همکار پارهوقت دوره ابتدایی در گروه دینی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی است. در تألیف کتابهای هدیههای آسمان (ابتدایی) و پیام آسمان (راهنمایی) و در برنامههای تأمین مدرس این کتابها نیز همکاری داشته است. چندین مقاله تألیف یا از انگلیسی ترجمه و منتشر کرده است.


 

رضا نباتی عضو گروه داوری دینی و قرآن رضا نباتی

متولد 1350 قم است. فوقلیسانس تاریخ و فلسفة تعلیم وتربیت اسلامی و عضو گروه قرآن «دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی» است. همکاری در تألیف کتابهای درسی قرآن دورة ابتدایی و نیز کتاب «مبانی و روش آموزش قرآن دورة ابتدایی» برای مراکز تربیت معلم و «چراهای شگفت‌انگیز قرآن»، همچنین 22 سال تدریس قرآن در دوره‌های گوناگون برای دانش‌آموزان و معلمان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوران قرآن از جمله فعالیتهای وی محسوب میشود. وی مقالات بسیاری در حوزه آموزش قرآن نوشته و افزون بر این در تهیه نرم‌افزارهای قرآنی نقش‌آفرینی کرده است. او داوری در هشتمین دوره جشنواره رشد را نیز در کارنامه خود دارد. 

۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۴,۰۲۶

نظرات بینندگان

دبیر دینی و قرآن
۱۳۹۶/۰۷/۱۹
5
0
1

با سه نفر از اعضاءهیات داوری آشنایی مختصری دارم (استاد دکتر دلبری /استاد بزرگوار دکتر شکرانی و استاد نباتی ) از کمک و راهنمایی این بزرگواران سپاسگزارم خداوند را شاکرم که دردوران تدریس با این بزرگواران آشنا شدم ازخداوند بزرگ خواستار موفقیت و سلامتی این
بزرگواران هستم


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید