جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

نتیجه داوری پرکارترین گروه جشنواره: معرفی 12 نامزد

نتیجه داوری پرکارترین گروه جشنواره: معرفی 12 نامزد
گروه داوران "معارف، مفاهیم و علوم قرآنی" چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی، 12 عنوان کتاب را برای دریافت چهار جایزه گروه نامزد کرد.

داوران این گروه که به عنوان پرکارترین گروه داوری جشنواره، بالغ بر 140 عنوان کتاب را مورد بررسی قرار داده بودند، این کتاب‌ها را برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌ها نامزد کردند:

 

  1. بررسی تطبیقی قرآن و کتاب مقدس، تألیف عباس نیکزاد، از دفتر نشر معارف
  2. بررسی ریشه‌های قرآنی و حدیثی در اعتقاد به توسل، تألیف طاهر القادری، ترجمه محمد سید عبدالحسین رئیس‌سادات از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی
  3. پرورش تفکر مشاهده‌ای: نقش مشاهده در تفکر، تألیف احمدرضا اخوت و شهربانو کندی، از انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع)
  4. پیوند قرآن و طبیعت، تألیف حمید محمدقاسمی، از دفتر نشر فرهنگ اسلامی
  5. سوره‌شناسی‌ (روش تحقیق ساختاری در قرآن کریم)، تألیف محمدعلی لسانی فشارکی و حسین مرادی زنجانی، از انتشارات نصایح
  6. سیره پیامبر(ص) در برابر مخالفان از زبان قرآن (برنامه‌ها، کنش‌ها و واکنش‌ها)، تألیف علی‌محمد یزدی، از انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
  7. فرهنگ‌نامه علوم قرآنی، تألیف جمعی از محققان از انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
  8. قافله‌سالار؛ امام زمان(عج) از منظر قرآن، تألیف محمود اباذری، از انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)
  9. کرائم قرآن در فضائل اهل ‌بیت علیهم‌السلام، تألیف محمد محمدی ‌ری‌شهری، از انتشارات مؤسسه فرهنگی دارالحدیث
  10. گزیده شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث، تألیف محمد محمدی‌ ری‌شهری، از انتشارات مؤسسه فرهنگی دارالحدیث
  11. معاد سرنوشت جاودانه انسان، تألیف حسین مظاهری، از انتشارات مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا(س)
  12. نماز بهترین سبک مدیریت کار و زندگی، تألیف علی نورمحمدی، از انتشارات نورسا

 

از ده ناشری که این کتاب‌ها را تولید کرده‌اند، 70 درصد در شهرهای قم، مشهد و اصفهان فعالیت دارند و دو ناشر در این فهرست هر یک دو نماینده برای حضور در رقابت پایانی دارند.

گفتنی است سهم این گروه داوری از جوایز، به دلیل تعداد کتاب‌های آن، دو برابر گروه‌های دیگر در نظر گرفته شد. به عبارت دیگر سهم این گروه از جوایز چهار جایزه است؛ دو جایزه نخست برای کتاب‌های برگزیده و دو جایزه برای کتاب‌های تقدیری. تعداد نامزدهای گروه نیز به همین دلیل تقریباً دو برابر گروه‌های دیگر است.

مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی،‌ روز دوشنبه چهارم اردیبهشت، هم‌زمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در تهران برگزار می‌شود.

 

با داوران این گروه آشنا شوید.

 


سید جواد بهشتی، سرگروه معارف، مفاهیم و علوم قرآنی سیدجواد بهشتی (1333)

متولد کاشان و دارای تحصیلات حوزوی خارج فقه است. از جمله سوابق اجرایی ایشان، قائممقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزشوپرورش را میتوان نام برد. در حال حاضر نیز مشاور وزیر آموزشوپرورش در امور قرآن و عترت و نماز است. سیدجواد بهشتی تاکنون در بیش از یک هزار برنامه در صداوسیما بهعنوان کارشناس حضور یافته و بیش از 30 عنوان کتاب به رشتة تحریر درآورده است.

 

 


رضا سلامت‌پناه، عضو گروه معارف، مفاهیم و علوم قرآنی  
رضا سلامتپناه (1356)

متولد آمل و کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشکدة اصولالدین است. وی دورة سطوح خارج فلسفه و حکمت را در حوزة علمیة قم گذرانیده و از محضر استادان بنام بهره جسته است. تدریس در دانشکدة علوم قرآنی آمل و حوزة علمیة قم، تدوین مقالهها و آثار پژوهشی متعدد، عضویت در کمیتة علمی امور قرآنی وزارت علوم، عضویت در شورای راهبریِ تدوین سند راهبردی پژوهش و آموزش عالی قرآنی، دبیری نخستین جشنوارة بینالمللی پژوهشهای قرآنی دانشجویان جهان اسلام، و مدیرکل دفتر پژوهش و برنامهریزی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور از فعالیتها و سمتهای قابل ذکر اوست.

 

 

 
محمدحسین میرباقری، عضو گروه معارف، مفاهیم و علوم قرآنی
سیدمحمد حسین میرباقری (1332)

متولد قم است. وی کارشناس ارشد قرآن و حدیث و مدیر سابق دارالقرآن بنیاد شهید انقلاب اسلامی و از همکاران واحد قرآن دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی است. ایشان مدرس علوم و معارف اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و یکی از مؤلفان کتاب درسی قرآن دورة اول متوسطه است که در تألیف چند جلد کتاب آموزش مفاهیم قرآن همکاری داشته است. وی مدیرمسئول مؤسسههای فرهنگی قرآنی مشتاق حکمت است و با مؤسسة نورالمجتبی(ع) همکاری علمی دارد.

 

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۵۷۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید