شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

چهار نامزد گروه ادبیات داستانی و قرآن معرفی شد

چهار نامزد گروه ادبیات داستانی و قرآن معرفی شد
گروه داوری ادبیات داستانی و قرآن چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی به معرفی چهار نامزد برای حضور در دور پایانی رقابت‌ها بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، در این گروه داوری، که یکی از گروه‌های بخش دانش‌آموزی جشنواره بود، بالغ بر 66 عنوان کتاب حضور داشت. در این گروه، پس از بحث و بررسی‌ فراوان، سرانجام این کتاب‌ها برای ادامه رقابت نامزد شدند:

  1. چهار عنوان از مجموعۀ قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)، با عناوین: با پدر بزرگ، پیامبری، دعوت خویشان و دعوت همگان به اسلام نوشتۀ محمدرضا سرشار، از انتشارات قدیانی
  2. دو عنوان از مجموعه قصه‌های پیامبر و فرزندانش (مجموعه اول و پنجم) نوشتۀ نقی سلیمانی از مؤسسه انتشارات امیرکبیر
  3. آن‌ها خانه‌هایشان را خراب کردند، نوشتۀ سعید روح‌افزا، از دفتر نشر فرهنگ اسلامی
  4. پیوند ماه و خورشید از همین نویسنده و همین ناشر

 گفتنی است تمام کتاب‌های ادبی مرتبط با قرآن از جمله قصه‌های مربوط به پیامبران الهی در این گروه به داوری گذاشته شد.

مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی،‌ روز دوشنبه چهارم اردیبهشت، هم‌زمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در سالن کوثر مسجد امام صادق علیه السلام واقع در میدان فلسطین تهران برگزار می‌شود.

  

با داوران این گروه آشنا شوید.

 

مجید ملامحمدی سرگروه داوران ادبیات داستانی و قرآنمجید ملامحمدی (1347)

متولد شهرستان قم است. وی کارشناس ادبیات فارسی، کارشناس ارشد هنری (1/2 ) و دانشآموخته دوره خارج فقه حوزه علمیه است. سابقه طولانی همکاری با مجلات رشد را دارد و یک شعر او در کتاب فارسی «بخوانیم و بنویسیم» سال سوم ابتدایی به چاپ رسیده است. از سال 71 تا 90 عضو هیئت مدیره مجلات سلام بچهها و ملیکا و از همان زمان تاکنون سردبیری ماهنامه پوپک را بر عهده داشته است و بیش از 150 اثر در حوزه شعر و داستان و تحقیق دینی و ادبی کودکان و نوجوانان تألیف کرده است.

 

 

حسین سیدی عضو گروه داوران ادبیات داستانی و قرآنحسین سیدی ساروی (1343)

متولد شهرستان ساری و دارای تحصیلات حوزوی سطح 3 است. از ایشان بیش از پنج کتاب توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسیده و تاکنون موفق به کسب بیش از 15 جایزه در جشنوارههای مختلف گردیده است. وی طی سالهای 81-80 عضو کمیسیون تعلیمات دینی بوده و سردبیری هیئت تحریریه و مسئولیت ترجمه مجلههای سلام بچهها و پوپک را به مدت هفتسال و سردبیری مجله شمیم یاس را به مدت سهسالونیم نیز برعهده داشته است.

  

 

محمد مهاجرانی عضو گروه داوران ادبیات داستانی و قرآنسیدمحمد مهاجرانی (1348)

متولد اراک، دارای تحصیلات خارج حوزه علمیه، فارغالتحصیل کارشناسی فلسفه و مُبلّغ مذهبی است. 25 سال است در حوزه علمیه قم تحصیل میکند و تاکنون به نوشتن بیش از 100 اثر در حوزه ادبیات کودکان اهتمام ورزیده است. از آثار مهم وی میتوان به مجموعه 14 جلدی پیامبر عزیز ما، مجموعه 15 جلدی بهترین مادران و کتاب گلهای باغ آسمان (ویژه احکام کودکان)، اشاره کرد.

 



۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۶۸۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید