جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

آماده‌ایم از همه ظرفیت‌ها برای رشد مطالعه استفاده کنیم

آماده‌ایم از همه ظرفیت‌ها برای رشد مطالعه استفاده کنیم
در سومین نشست شورای برنامه ریزی مشترک سازمان پژوهش و ناشران، ضمن مرور مصوبات و تفاهم‌نامه‌های گذشته، حاضران پیشنهادهای خود را برای بهبود روند اعتباربخشی کتاب و نیز توسعه کتاب‌خوانی در وضعیت کرونا و قرنطینه مطرح کردند.

 

محمد ابراهیم محمدی سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در نخستین دیدار خود با نمایندگان انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با تأکید بر ضرورت تعامل و تفاهم بیشتر با ناشران بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد صنف ناشران، خود اعمال استانداردها را در دستور کار قرار دهد و سازمان بیش از پیش از منابع مناسب پشتیبانی و حمایت به‌عمل آورد.

وی در این نشست که سه شنبه سوم تیرماه در محل دفتر انتشارات و فناوری برگزار شد، ضمن مرور مصوبات و تفاهم‌نامه‌های گذشته، حاضران پیشنهادهای خود را برای بهبود روند اعتباربخشی کتاب و نیز توسعه کتاب‌خوانی در وضعیت کرونا و قرنطینه مطرح کردند.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود مانند برای معرفی کتاب‌های مناسب افزود: سازمان از همه ظرفیت‌های خود ذیل قانون 828 برای بهبود گردش کتاب و ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزی مانند شبکه ملی رشد، پخش مدرسه، کتاب‌های درسی و از جمله معرفی کتاب‌های مناسب و دیگر منابع آموزشی تربیتی در مجلات رشد، که پرشمارگان‌ترین مجلات کشورند، استفاده خواهد کرد.

وی همچنین از فعالیت‌های دفتر برای ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور حمایت از منابع آموزشی و تربیتی غیرمکتوب از جمله فیلم، نرم‌افزار، وسایل و تجهیزات آموزشی خبر داد.

 

نمایندگان ناشران نیز ضمن آن‌که خواستار پشتیبانی و حمایت سازمان پژوهش و ادامه نشست‌های شورای مشترک برنامه‌ریزی شدند ابراز امیدواری کردند که با تشکیل کارگروه‌ مشترک بررسی استانداردهای تولید کتاب آموزشی و دستیابی به نتایج لازم، کتاب‌هایی تولید شود که هم استاندارد و مناسب باشند، هم نظر مخاطب را جلب کنند.

امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی، سعید بدیعی معاون سامان‌دهی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، وحید تمنا رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی، یحیی دهقانی عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و عبدالعظیم فریدون رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان دیگر حاضران در این نشست بودند.

 

آقای محمدی_دیدار با ناشران _990403

 

۴ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۰۶
تعداد بازدید : ۵۷۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید