جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

رقابت 1307 کتاب آموزشی در دوره متوسطه نظری

رقابت 1307 کتاب آموزشی در دوره متوسطه نظری
با ثبت نهایی همه کتاب‏های رسیده به بخش متوسطه نظری نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، دومین بخش از جشنواره نیز کار خود را آغاز کرد.
بنا به گزارش دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی، جمعاً 1307 کتاب در بخش متوسطه نظری این جشنواره به رقابت خواهند خاست.
 
مطابق آمار منتشر شده از کتاب‏های متوسطه نظری، 389 عنوان از این کتاب‏ها، پیش از این در کتابنامه‏های سال 1387 و 1388 به عنوان کتاب مناسب معرفی شده‏اند. تعداد 918 عنوان از کتاب‏های رسیده نیز که اغلب چاپ اول سال 1389 هستند، فاقد سابقه قبلی‏اند. به نظر می‏رسد به همین دلیل، حجم زیادی از آن‏ها در مرحله اول داوری، موفق به جلب نظر داوران نشوند و از راهیابی به مرحله بعدی بازبمانند.
 
مطابق آمار مذکور، کتاب‏های آموزشی ریاضی با 226 عنوان، در بالاترین پله کتاب‏های رسیده قرار دارند و پس از آن کتاب‏های آموزشی حوزه فیزیک با 148، ادبیات با 143، زبان خارجه با 117 و تاریخ با 105 عنوان از بیشترین تعداد برخوردارند. کتاب‏های آموزشی  شیمی با 93، زیست‌شناسی با 69، دینی و قرآن با 66 و عربی با 65 عنوان در رده‏های بعدی ایستاده‏اند. حوزه‏های دیگر بین یک تا 45 کتاب رسیده دارند و 81 کتاب نیز ارتباطی با حوزه‏های آموزشی دوره متوسطه ندارند. برای آگاهی دقیق‏تر از وضعیت این کتاب‏ها، می‏توانید به جدول پیوستی در فایل پی. دی. اف زیر مراجعه فرمایید.
 
 
نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد که ویژه کتاب‏های آموزشی دوره متوسطه نظری و مهارتی است، آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می‏شود. در بخش متوسطه مهارتی، 431 عنوان کتاب شرکت دارند.

خبر مرتبط: رقیبان بخش مهارتی نهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی مشخص شدند: 431 کتاب پشت خط

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۷۸۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید