چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

آغاز به کار گروه داوری جغرافیا در جشنواره نهم

آغاز به کار گروه داوری جغرافیا در جشنواره نهم
گروه داوری جغرافیای نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، کار خود را با بررسی و غربال اولیه کتاب‏های جغرافیا آغاز کرد.

در این گروه داوری، سیاوش شایان، مهدی چوبینه و مرضیه سعیدی عضویت دارند. سیاوش شایان و مهدی چوبینه در دوره‏های پیشین جشنواره نیز از داوران همین گروه بوده‏اند. مرضیه میرسعیدی نیز به عنوان داور معلم گروه در آن عضویت یافته است. 

بنا به گزارش دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، 25 عنوان کتاب در گروه جغرافیا به دبیرخانه رسیده بود که از آن میان  8 کتاب به مرحله دوم راه یافت.  

با داوران این گروه بیشتر آشنا شوید.

سیاوش شایان، سرگروه داوری جغرافیا، نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشدسیاوش شایان
وی در سال 1358 کارشناسی جغرافیای طبیعی دانشگاه تبریز، در سال 1366، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی، گرایش اقلیم شناسی دانشگاه تهران و در سال 1379، دکتری جغرافیای طبیعی، گرایش ژئومرفولوژی دانشگاه تربیت مدرس را اخذ کرده است.

وی از کارشناسان با سابقه برنامه‏ریزی و تألیف کتاب‏های درسی جغرافیا در سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی به شمار می‏رود (از 1364 تا کنون). از سال 1370 تا کنون در دوره‏های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‏های تربیت مدرس، تهران و تربیت معلم تدریس کرده است و از سال 1383 تا کنون به ترتیب به عنوان معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی، سرپرست دفتر امور هیئت علمی‏ دانشکده علوم انسانی و مدیر گروه سنجش از دور و سیستم‏های اطلاعات جغرافیایی دانشگاه تربیت مدرس خدمت کرده است.

او از سال 1365 تا کنون عضو هیئت تحریریه مجله رشد آموزش جغرافیا و از سال 1385 تا کنون سردبیر این فصلنامه تخصصی بوده است. در طول دو دهه گذشته، قریب به 50 مقاله علمی در مجلات علمی و پژوهشی و تخصصی منتشر و بیش از بیست کتاب درسی و غیر درسی در حوزه جغرافیا و آموزش جغرافیا از جمله جغرافیای اول دبیرستان (1368)، دوم دبیرستان (1382)، جغرافیای پیش دانشگاهی (1382)، راهنمای تدریس جغرافیای دوم راهنمایی، فرهنگ اصطلاحات جغرافیای طبیعی (انتشارات مدرسه) و راهکارهای آموزش جغرافیا (انتشارات شورا) تألیف کرده یا در تألیفشان همکاری داشته است. انجام 8 طرح تحقیقاتی و راهنمایی یا مشاوره 15 پایان‏نامه دانشجویی در دوره‏های کارشناسی ارشد و دکتری جغرافیای طبیعی و سنجش از دور دانشگاه‏های تربیت مدرس، تهران و شهید بهشتی را باید به کارنامه قلمی وی افزود.

داوری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جشنواره بین‏المللی خوارزمی و عضویت در انجمن‏ها و کمیته‏های علمی متعدد از جمله انجمن جغرافیایی ایران، انجمن ژئومورفولوژی ایران، انجمن سنجش از دور و سیستم‏های اطلاعات جغرافیایی ایران کمیته واژه گزینی جغرافیای فرهنگستان زبان و ادب فارسی را باید به سوابق حرفه‏ای دکتر شایان اضافه کرد.

 

مهدی چوبینه، عضو گروه داوری جغرافیا، نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشدمهدی چوبینه

مهدی چوبینه دارای درجه دکتری جغرافیای طبیعی در گرایش ژئومورفولوژی با بیش از 30 سال سابقه تدریس، تحقیق، برنامه ریزی درسی و مدیریت است. وی از سال 1372 کارشناس آموزش جغرافیا در دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی، از سال 1375، کارشناس مسئول گروه جغرافیا، از سال 1378 تا 1382 معاون تحقیق ـ ارزشیابی و هماهنگی دوره متوسطه  و از سال 1382 کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات گروه جغرافیای این دفتر بوده است. دکتر چوبینه از سال 1375عضو هئیت تحریریه مجله رشد آموزش جغرافیا و از سال 1384 تاکنون مدیر داخلی این مجله بوده است. در کارنامه قلمی او، علاوه بر این، تألیف 25 جلد کتاب درسی و کمک درسی و تألیف 39 مقاله علمی در حوزه های مختلف جغرافیا و برنامه ریزی درسی جغرافیا به چشم می‏آید. عضویت در گروه انتخاب یا داوری جشنواره‏های فیلم رشد، نرم‏افزارهای آموزشی، کتاب‏های آموزشی رشد، و همچنین رسانه‏های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر نکاتی است که در سوابق آقای چوبینه می‏توان به آن اشاره کرد. 

 

مرضیه سعیدی، عضو گروه داوری جغرافیا، نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشدمرضیه سعیدی

وی کارشناس ارشد جغرافیای طبیعی با گرایش اقلیم شناسی است و 22 سال سابقه تدریس جغرافیا در دبیرستان‏های دولتی و مراکز تربیت معلم و دوره‏های آموزش ضمن خدمت معلمان را دارد. او رتبه اول جشنواره کشوری روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات در سال 1384 و عنوان معلم نمونه استان تهران را در سال 1385 به دست آورده است. در تأالیف یا ویراستاری بیش از 7 عنوان کتاب آموزشی از جمله "جغرافیای علوم انسانی از پایه تا کنکور" دست داشته و 11 مقاله علمی در مجلات مختلف کشور از جمله رشد آموزش جغرافیا منتشر کرده است. وی از همکاران دبیرخانه سامان‏بخشی کتاب‏های آموزشی در سال 88 و 89 و از کارشناسان کتاب طرح "25 هزار نمایشگاه در 25 هزار مدرسه" بوده است. در سال 1380 و 1381 در تدوین راهنمای برنامه درسی دوره متوسطه با سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی همکاری کرده است و یک سال است که به عضویت شورای برنامه‏ریزی گروه جغرافیای دفتر تألیف و برنامه ریزی کتاب‏های درسی درآمده است.

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۳,۸۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید