جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

گروه تاریخ، کتاب‏های رسیده را غربال کرد

گروه تاریخ، کتاب‏های رسیده را غربال کرد
گروه داوری تاریخ نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، مرحله اول کار خود را که غربالگری کتاب‏های رسیده بود، به پایان برد.
 
 
 بنا به گزارش دبیرخانه این جشنواره، 106 عنوان کتاب در موضوع تاریخ به دبیرخانه جشنواره رسیده که 50 عنوان آن راهی مرحله دوم شده است. هر کتاب برای رسیدن به مرحله دوم، نیاز به رأی مثبت دو تن از داوران گروه دارد.
 
برپایه‏ی این گزارش مسعود جوادیان، حشمت‏الله سلیمی و حسین مفتخری داوران گروه تاریخ این جشنواره هستند.
 
 
 
با اعضای گروه داوری تاریخ بیشتر آشنا شوید
 
 مسعود جوادیان، سرگروه داوری تاریخ نهمین جشنواره
مسعودجوادیان (سرگروه)
فوق لیسانس تاریخ و کارشناس گروه تاریخ »دفتر برنامه‏ریزی و تألیف کتاب‏های درسی» و مدیر داخلی مجله «رشد آموزش تاریخ» با بیش از دو دهه سابقه در برنامه‏ریزی و تألیف کتاب‏های درسی تاریخ است. وی در تأْلیف کتاب‏های تاریخ اول و دوم راهنمایی، کتاب تاریخ ایران و جهان (سال دوم متوسطه رشته ادبیات و علوم انسانی) و تاریخ دوره پیش دانشگاهی همکاری داشته است. کتاب‏های «تاریخ نوآموز»، «میراث فرهنگی» و همچنین کتاب کار تاریخ اول، دوم و سوم راهنمایی از دیگر تألیفات وی هستند.
 
 
حشمت الله سلیمیحشمت‏الله سلیمی عضو گروه داوری تاریخ نهمین جشنواره
در سال 1344 متولد و در سال 1370 در مقطع کارشناسی رشته تاریخ از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شده است. تحصیلات خود را در رشته تاریخ ادامه داد و در سال 1374 موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شد و سپس به استخدام آموزش و پرورش درآمد و هم اکنون دبیر دبیرستان­های منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران است. از سال 1383 به عنوان کارشناس گروه تاریخ دفتر برنامه‏ریزی و تألیف کتاب­های درسی مشغول به کار است و در تألیف و بازنگری کتاب­های درسی همکاری دارد. علاوه بر این، در زمینه پژوهشی با بنیاد ایران­شناسی و مرکز اسناد ریاست جمهوری همکاری دارد و دو جلد کتاب و چندین مقاله در نشریات و دایرة المعارف­ها تألیف کرده است. همچنین در تألیف مجموعه «سرگذشت تقسیمات کشوری ایران» و مجموعه پنج جلدی «اسنادی از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم» مشارکت داشته است.
 
 
حسین مفتخری عضو گروه داوری تاریخ نهمین جشنوارهحسین مفتخری
متولد 1341 اراک است. لیسانس خود را در رشته تاریخ از دانشگاه تربیت معلم (سال 1364) و فوق لیسانس (سال 1369) و دکتری خود را از دانشگاه تهران (سال 1375) اخذ کرده است. از سال 1369 تا کنون عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه تهران است. حوزه تخصصی وی تاریخ اسلام و تاریخ ایران است. از جمله آثار منتشر شده دکتر مفتخری می توان به کتاب­های خوارج در ایران، تاریخ ایران از ورود مسلمانان تا پایان طاهریان و ترجمه کتاب ایران از دیکتاتوری سلطنتی تا دین سالاری (اثر محمد امجد) اشاره کرد.
۴ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۴,۲۷۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید