جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

کارنامه یک‌ساله ناشران در دستانشان

کارنامه یک‌ساله ناشران در دستانشان
ناشران کارنامه سال گذشته خود را در موضوع تولید کتاب‏های مناسب از دبیرخانه سامان‏دهی منابع آموزشی و تربیتی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار سامان‏کتاب این دبیرخانه با ارسال نامه به  260 ناشر کشور، مشخصات کتاب‏های تأیید شده و مناسب ناشران را، به تفکیک دوره‏های آموزشی، به اطلاع آن‏ها رساند.

این نامه‏ها، گواهی می‌کند که محتوای کتاب‏های اعلام شده مناسب و مرتبط با برنامه درسی کشور است و ناشران می‏توانند در متن یا جلد هر از یک از کتاب‏های مذکور، به محتوای این نامه استناد کنند.

در سال گذشته تعداد 2035 عنوان کتاب آموزشی در دوره‏های پنج‏گانه پیش‏دبستان، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش معرفی شده است. از این تعداد 820 عنوان کتاب متعلق به دوره پیش‏دبستانی بود که کتاب‏های مربوط به آن، در سال گذشته برای نخستین بار مورد بررسی قرار گرفت. این اتفاق موجب شد تعداد کتاب‏های مناسب معرفی شده تقریباً به دو برابر متوسط سال‏های گذشته برسد.

از 260 ناشری که دست کم یک عنوان از کتاب‌هایشان مناسب شناخته شده است، 45 ناشر در شهرستان و بقیه در تهران فعالیت می‏کنند. همچنین 6 ناشر، مؤلف آثار خود بوده‏اند.

بر اساس این نامه‏ها، در بین ناشران کشور انتشارات قدیانی با 262 عنوان کتاب مناسب با فاصله نسبتاً زیاد از دیگران پیشتاز است و پس از آن، انتشارات مدرسه با 162 عنوان کتاب آموزشی مناسب، کیفی ترین کتاب‏ها را تولید کرده است. انتشارات مبتکران با 63، محراب قلم با 59، به‏نشر با 53 و موزون با 43 عنوان کتاب آموزشی مناسب به ترتیب در پله‏های بعد قرار دارند.

۱ آبان ۱۳۹۱ ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۶۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید