نقد، نظریه و ادبیات کودک
۱۴۰۰/۰۶/۲۷
«نقد، نظریه و ادبیات کودک» عنوان کتاب نظری است که به دبیری دکتر مرتضی خسرونژاد و با هدف نشان دادن نقش مهم ادبیات کودک در رشد نظریه ادبی از طرف انتشارات مدرسه منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه: «نقد، نظریه و ادبیات کودک» به قلم پیتر هانت و با ترجمهای از سهراب رضوانی، امین ایزدپناه و با هدف فراهمآوردن زمینه گفتوگو میان پژوهشگران، منتقدان و صاحبنظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخگویی به نیاز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاههای کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است. در این کتاب تأکید بر یکسانسازی واژههای تخصصی و فارسینوشت نامهای خاص بوده؛ در عین حال تا آنجا که امکان داشته از هماهنگ کردن متنها نیز پرهیز نشده است.
این کتاب از مجموعه 20 جلدی پروژه «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز است. در این پروژه استاد مرتضی خسرونژاد (دبیر مجموعه) و استاد فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت، 20 کتاب مهم در حوزه نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند. پیشتر دو جلد از این مجموعه با نامهای «ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک: راهنمای روش پژوهش» نیز در انتشارات مدرسه منتشر شده است.
کتاب «نقد، نظریه ادبیات کودک» در فروشگاههای سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه به آدرس https://enmabazar.ir/ در دسترس مخاطبان قرار دارد.
۱۳۲۰