یکی از اجزای بسته آموزشی کتاب راهنمای تدریس است خواه موضوع تدریس مربوط به مهارتهای زبانی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی و یا علوم باشد. در این کتابها نکات سازماندهی و طراحی درسها در رابطه با تدریس بهتر هر درس با کارگزاران تربیتی جامعه در میان گذاشته شده است که مهمترین و وقتگیرترین وظایف مربوط به تدریس است.اما کتاب راهنما چه مؤلفههایی باید داشته باشد تا کارگزاران امور تربیتی را توانمند سازد امروزه مهمترین موضوعی است که مورد بحث قرار گرفته است.
در همین راستا انتشارات مدرسه کتاب «راهنمای تدریس علوم دوره ابتدائی ده گام آسان» را بر اساس سرفصل جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و لزوم برونرفت از رویکردهای سنتی و همچنین تدوین اسناد تحولی ازجمله برنامه درسی ملی، تغییر نظام آموزشی، تدوین و منتشر کرده است. این کتاب بر اساس طرح جدید آموزش علوم با هدف آشنایی معلمان، دانشجو معلمان و دانشجویان در جهت ارتقای کیفی آموزش علوم در مدارس ابتدایی، آشنایی با فلسفه و هدفهای علوم، آشنایی با مهارتهای پایه در آموزش علوم و کسب مهارت در بهکارگیری مهارتهای پایه آموزش علوم در تدریس و ارزشیابی تألیف شده است.