چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی برگزار می‌شود

دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی برگزار می‌شود
دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، پاییز سال 1392 در تهران برگزار می‌شود.

 

فریبا کیا مدیر سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی گفت: پاییز 1392 دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد برگزار می‌شود.

او با اشاره به تفاوت‌های دوره دهم جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین، گفت: یکی از تفاوت‌های این دوره تجمیع تمام دوره‌های تحصیلی است؛ در حالی که در سال‌های قبل، هر جشنواره شامل برخی از دوره‌های تحصیلی می‌شد. به این ترتیب تمام کتاب‌های آموزشی، که در دبیرخانه سامان‌دهی بررسی و مناسب تشخیص داده شده‌اند، متعلق به هر دوره تحصیلی که باشند، به جشنواره راه می‌یابند.

وی افزود: تغییراتی نیز در برنامه‌های اجرایی جشنواره پیش‌بینی شده است که موجب می‎شود داوری نهایی با دقت و در عین حال سرعت بیش‌تری صورت بگیرد.

فریبا کیا درباره تعداد گروه‌ها و داوران جشنواره گفت: شناور بودن تعداد گروه‌ها یکی دیگر از اختصاصات جدید جشنواره‌های کتاب آموزشی رشد است. مطابق آیین‌نامه برگزاری جشنواره، یک کمیته علمی پیش از آغاز برنامه رسمی جشنواره، بر اساس تعداد کتاب‌های مناسب هر موضوع، گروه‌های داوری را تشکیل خواهد داد. در این صورت فرضاً اگر در یکی از موضوعات کتاب مناسبی وجود نداشته باشد، برای آن موضوع گروه داوری تشکیل نمی‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که ناشران تا پایان خرداد ماه 1392 فرصت دارند کتاب‌های چاپ اول 90 و 91 خود را به دبیرخانه بفرستند، گفت: ما با ناشرانی که در سه سال گذشته برای ما کتاب فرستاده‌اند، تماس گرفته‌ایم و درباره تجمیع جشنواره و برنامه‌های آن تلفنی توضیح داده‌ایم. با آن‌هایی هم که تماس نگرفته‌ایم، به زودی ارتباط برقرار خواهیم کرد. از دیگر ناشرانی هم که نتوانسته‌ایم اختصاصاً گفت‌وگو کنیم، ازهمین جا برای حضور فعال در جشنواره دعوت می‌کنم.

۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۵۷۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید