سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

پرونده کتاب‌های چاپ اول 91 بسته شد

پرونده کتاب‌های چاپ اول 91 بسته شد
پرونده کتاب‌های چاپ اول سال 91 و یک سال پیش از آن، با مجموع 3593 کتاب رسیده به دبیرخانه سامان‌دهی بسته شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه منابع آموزشی و تربیتی، در دوره منتهی به خرداد سال 1392، بالغ بر 3593 کتاب آموزشی توسط این دبیرخانه دریافت شده است.

 

این کتاب‏ها از ابتدای سال گذشته به‏تدریج دریافت و با همان سیر مورد بررسی کارشناسان کتاب‌های آموزشی قرار گرفته‌اند. نتیجه بررسی کتاب‌های مذکور، در طول سال گذشته و سه ماه نخست امسال از طریق همین وبگاه منتشر شده است و نتیجه بررسی کتاب‌های باقی‌مانده، که اغلب در فاصله برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا خرداد ماه 1392 دریافت شده‌اند، حداکثر تا دو هفته دیگر به‌طور کامل منتشر و به اطلاع ناشران و پدیدآورندگان محترم خواهد رسید.

 

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود یک سوم کتاب‌های دریافتی این دوره، غیرمرتبط بوده و از چرخه بررسی بیرون مانده‌اند. در این پرونده، کتاب غیر مرتبط به کتابی گفته می‌شود که یا موضوع آن غیرآموزشی باشد، یا تاریخ چاپ اول آن به قبل از سال 90 بازگردد یا قبلاً برای دبیرخانه فرستاده شده و در نتیجه تکراری باشد.

 

بر اساس همین برآورد، با حذف کتاب‌های غیرمرتبط، کتاب‌های مناسب نزدیک به 50 درصد کتاب‌های بررسی شده را شامل می‌شود. تا کنون تعداد کتاب‌های آموزشی مناسب این دوره قریب به هزار عنوان بوده است.

 

دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، از ناشران خواسته است، کتاب‌های آموزشی چاپ اول سال 1392 خود را بلافاصله پس از انتشار برای این دبیرخانه بفرستند تا نتیجه آن زودتر اعلام شود و افراد علاقه‌مند فرصت بیشتری برای تهیه کتاب‌های چاپ جدید داشته باشند.

 

این دبیرخانه همچنین اعلام کرده است، باتوجه به رویه موجود در دبیرخانه سامان‌دهی، مبنی بر بررسی کتاب‌های چاپ اول سال جاری و یک سال پیش از آن، ناشران امسال نیز فرصت دارند کتاب‌های آموزشی چاپ اول 1391 خود را که تاکنون برای این دبیرخانه نفرستاده‌اند، برای بررسی ارسال کنند.

 

گفتنی است وجود نام عنوان کتابی در این فهرست به منزله تأیید آن نیست.

 

با گشودن این فایل، فهرست کامل کتاب‌های آموزشی چاپ اول سال 1391 رسیده به این دبیرخانه را ببینید.

مجموع کتاب‌های رسیده چاپ اول 1391 مجموع کتاب‌های رسیده چاپ اول 1391

 

 

 

 

 

۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹
تعداد بازدید : ۱,۳۶۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید