پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

چهلمین جوانه شکوفا شد

چهلمین جوانه شکوفا شد
چهلمین شماره فصل‌نامه رشد جوانه، ویژه تابستان 1392، با مقالاتی از نویسندگان و اندیشمندان حوزه نشر و همچنین گزارش و گفت‌وگوهایی از ناشران و کارشناسان کتاب‌های آموزشی منتشر شد.

این شماره از نشریه با یادداشت سردبیر درباره برنامه درسی ملی آغاز شده است. نویسنده کوشیده است نشان دهد که در سند برنامه درسی ملی، به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی آموزش و پرورش، بر هماهنگی همه عوامل مؤثر در تربیت، از جمله خانه و مدرسه، و نیز تولید بسته آموزشی و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های برو‌ن‌سازمانی و غیردرسی تأکید شده است.

 

معیارهای ارزیابی کتاب‌های آموزشی از منظر برنامه درسی ملی مقاله دیگری است به قلم دکتر امیر رون که برنامه درسی ملی را مطمح نظر قرار داده است.

 

راه‌اندازی فروشگاهی ویژه برای عرضه همه کتاب‌های آموزشی مناسب و استاندارد از موضوعاتی است که در این شماره، توجه گزارشگران نشریه جوانه را به سوی خود جلب کرده است. مطابق گفته‌ حامد محبی و شیوا ثمرانی، این فروشگاه آن دسته از کتاب‌هایی را که مورد تأیید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار گرفته‌اند، گردآورده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

 

در گفت‌وگوی دیگر این نشریه، محمدابراهیم محمدی، مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرده است همکاری بین نهادهای مسئول در اجرای طرح سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی افزایش یابد.

 

خبرنگاران نشریه در گفت‌وگوی دیگر کوشیده‌اند طی گفت‌وگو با ناشران مختلف از دغدغه‌های آن‌ها در تولید کتاب‌های آموزشی پرده بردارند.

 

چالش‌های بازار نشر و کتاب‌های غیردرسی فنی و حرفه‌ای (به قلم مهندس سید محمود صموتی)، تصویرگری از خاطره‌ها تا هدف‌ها (علاء نوری)، نقش هنر و تصویر متحرک در فرایند آموزش (دکتر نیره شاه‌محمدی)، وضعیت کاربرد مواد و رسانه‌های آموزشی در جهان ( شهره حسین‌پور طولازدهی)، بخش دوم مقاله وسایل آموزشی و ملاک‌های ارزش‌یابی آن‌ها (محمدتقی زائری)، متن کامل آیین‌نامه برگزاری دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد که به زودی برگزار خواهد شد، و معرفی تازه‌ترین کتاب‌نامه‌های منتشر شده از دیگر مندرجات چهلمین شماره جوانه است.

 

«جوانه» از صاحب نظران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان منابع آموزشی و اندیشمندان علاقه‌مند به مباحث تولید منابع آموزشی و تربیتی دعوت کرده است تا آثار خود را برای این نشریه بفرستند. علاقه‌مندان می‌توانند افزون بر نشانی پستی این نشریه برای ارسال مطالب، از رایانامه javaneh@roshdmag.ir استفاده کنند.

 

برای دریافت و مطالعه متن کامل این شماره از نشریه، روی فایل پی‌. دی. اف. این نشریه در این‌جا کلیک کنید. همچنین مقالات چهلمین شماره فصل‌نامه آموزشی، تحلیلی و پژوهشی «رشد جوانه» به تفکیک، در همین صفحه قابل دریافت و مطالعه است.

۲۰ شهریور ۱۳۹۲ ۱۷:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۷۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید