سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

معرفی187 کتاب مناسب در کتاب‏نامه راهنمایی شماره 14

معرفی187 کتاب مناسب در کتاب‏نامه راهنمایی شماره 14
چهاردهمین عنوان از کتاب‌نامه دوره راهنمایی/ متوسطه مقدماتی، با معرفی 187 عنوان کتاب مناسب آموزشی برای دانش‌آموزان، معلمان و مربیان این دوره تحصیلی منتشر شد. اغلب کتاب‌های معرفی شده در این کتاب‌نامه، چاپ نخست سال 1391 هستند.

 مجموعه مذکور که به کوشش طیبه الدوسی آماده و منتشر شده است، از بین 352 عنوان کتاب آموزشی رسیده واجد استانداردهای لازم تشخیص داده شده‌اند. هر کتاب برای کسب عنوان مناسب، دست کم باید توسط دو کارشناس بررسی و به 60 درصد امتیازهای در نظر گرفته شده برای یک کتاب آموزشی استاندارد دست یافته باشد.

از میان 85 ناشری که کتاب‌هایشان به این فهرست راه یافته، بیش‌ترین عنوان به ترتیب، به انتشارات محراب قلم با18 ، مرآت دانش با 15 و قدیانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر کدام با 9 عنوان کتاب مناسب تعلق دارد.

نسخه‌ای از این کتاب‌نامه‌ها برای آموزشگاه‌های راهنمایی و متوسطه مقدماتی کشور فرستاده قرار گرفته است تا از آن برای مطالعه در کلاس یا تجهیز کتاب‌خانه‌های خود بهره جویند. مطابق مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، در آموزشگاه‌های کشور تنها امکان خرید، عرضه یا تبلیغ آن دسته از کتاب‌های آموزشی مجاز است که به تأیید سازمان پژوهش رسیده و در کتاب‌نامه‌های رشد معرفی شده باشند.

 نمایه‌های متعددی که در پایان کتاب‏نامه آورده شده است، یافتن کتاب‌ها را برای معلمان، دانش آموزان، مربیان، کارشناسان، والدین و سایر مخاطبان، بر اساس عنوان کتاب، نام پدیدآورندگان، موضوع درسی، گروه مخاطب، کلمات کلیدی و نام و  نشانی ناشر آسان می‌کند.

 گفتنی است در پایان کتاب‌نامه،‌ ضمیمه‌ای از کتاب‌های مناسب کتاب‌داری و نیز کتاب‌های مناسب آموزشگاه‌های آزاد زبان انگلیسی گنجانده شده است، که به منظور بارگیری سریع‌تر، از فایل الکترونیکی این کتاب‌نامه حذف شده است. لطفاً برای دیدن این پیوست به ترتیب این‌جا  و این‌جا کلیک کنید. 

 فهرست غیر توصیفی کتاب‏های مناسب معرفی شده در این کتاب‏نامه را نیز می‌توانید این‌جا ببینید.

 برای دریافت نسخه الکترونیکی (PDF) و رایگان این کتاب‏نامه، بر روی پیوند زیر کلیک کنید.

کتاب‌نامه راهنمایی شماره 14 کتاب‌نامه راهنمایی شماره 14

۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۲,۷۹۷

نظرات بینندگان

آذر نجفی
۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
0

با سلام و احترام ، کتاب نغمه عشق آموزگار ترجمه بنده که زمانی از مجلات رشد معرفی و توصیه شده بود به آموزگاران محترم را انتظار دارم به فهرست کتابنامه رشد بیفزایید تا بهتر دیده و تهیه گردد. تقویت و بهبود سیستم آموزشی مورد دلخواه همه ماست پس با کمک یکدیگر
آن را بهبود بخشیم. با تشکر فراوان آذرنجفی 09126076848


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید