شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

قطعی شد: هفتم بهمن، برگزاری مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد

قطعی شد: هفتم بهمن، برگزاری مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد
مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد روز هفتم بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

 با مشخص شدن زمان برگزاری مراسم پایانی دهمین جشنواره، روند برنامه‌ها در دبیرخانه این جشنواره شتاب بیش‌تری گرفته است.

 بنا به گزارش خبرنگار "سامان‌کتاب"، 123 داور، در گروه‌های 35 گانه داوری هم‌‌اکنون با جدیت می‌کوشند تا برترین کتاب‌های هر گروه را شناسایی و معرفی کنند.

داوران هر گروه، در مرحله نخست کتاب‌هایی را که به مرحله نیمه نهایی رسیده‌اند، به صورت جداگانه داوری می‌کنند و به هر یک امتیاز می‌دهند، سپس تعدادی از کتاب‌ها را که حائز بالاترین امتیازها شده‌اند، به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی می‌کنند و پس از گفت‌وگو با یکدیگر به انتخاب نهایی دست می‌یازند.

 مطابق اعلام دبیرخانه دهمین جشنواره کتاب، مجموعاً 51 جایزه برای کتاب‌های برتر این دوره از جشنواره پیش‌بینی شده است.

 بنابر گفت‌وگویی که از محمدناصری، دبیر دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی منتشر شده است، در این دوره از جشنواره، افزون بر کتاب‌های دوره‌های آموزش ابتدایی، راهنمایی/ دوره اول متوسطه، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه‌‌ای و کاردانش، کتاب‌های آموزش و پرورش کودکان استثنایی و پیش‌دبستانی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

 بنابراین گفت‌وگو کتاب‌هایی به جشنواره راه یافته‌اند که پیش‌تر در چرخه بررسی کتاب دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان کتاب مناسب شناخته شده‌اند. در دوره حاضر 3708 عنوان کتاب آموزشی که طی سال‌های 90 تا 92 در کتاب‌نامه‌های مربوط به خود معرفی شده‌اند، حضور خود را در میدان رقابت‌ها به ثبت رسانده‌اند.

 دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد،‌ در تالار بزرگ مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد. 

۱۸ آذر ۱۳۹۲ ۰۱:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۵۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید