چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

اخبار

گروه فیزیک، چهار انتخاب از چهل کتاب رسیده

گروه فیزیک، چهار انتخاب از چهل کتاب رسیده
گروه داوران فیزیک دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، با بررسی 11 عنوان کتاب فیزیک که به دور دوم داوری راه یافته بودند، چهار کتاب را بالاتر از بقیه نشاندند.

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، طی دو سال گذشته، مجموعاً 40 کتاب مناسب به دبیرخانه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی معرفی شده بود، که 11 عنوان از کتاب‌هایی که بیش‌ترین امتیاز را در فرایند بررسی‌ها به دست آورده بودند، به گروه داوری فیزیک سپرده شد.

 الکتریسیته ساکن؛ تألیف محمود حسنی اردستانی، محسن داودی،‌ محمدرضا شریف‌زاده اکباتانی و حمید فدائی فرد (فاطمی، 1391)‌؛فیزیک 1 و آزمایشگاه: کتاب دانش‌آموز و کتاب کار آن، تألیف ، روح‌الله خلیلی‌ بروجنی‌(گل‌واژه،‌ 1391)؛ فیزیک برای علوم و مهندسی، جلد اول (مکانیک) ویرایش هفتم  ریموند سروی، جوت جان  ترجمه محمود بهار (مبتکران - پیشروان، 1390) و مبانی فیزیکتألیف دیوید هالیدی، رابرت رزنیک و‌ جرل واکر، ترجمه محمدرضا جلیلیان نصرتی و محمد عابدینی (صفار - اشراقی، 1391)‌ چهار کتابی هستند که از سوی این گروه  نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

احمد احمدی، سمیرا بهرامی و غلامعلی محمودزاده داوری این گروه را بر عهده داشتند. نتایج نهایی داوری‌ها، روز هفتم بهمن ماه آینده، در مراسم پایانی دهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد اعلام می‌شود.

 

با اعضای این گروه داوری بیشتر آشنا شوید.

 

احمد احمدی احمد احمدی

 متولد 1347 شهر ری است. از سال 1370 تا کنون به تدریس در دبیرستان و پیش دانشگاهی اشتغال دارد. لیسانس فیزیک کاربردی خود را در سال 1371 از دانشگاه تهران و فوق لیسانس فیزیک نظری خود را در سال 1374 از دانشگاه تربیت معلم تهران دریافت کرده و از همان سال به عضویت گروه فیزیک دفتر برنامه­ریزی و تألیف کتاب درسی درآمده و از سال 1379 به سمت کارشناس مسئول گروه فیزیک نائل شده است. 

وی از سال 1375 تا کنون عضو هیئت تحریریه مجلۀ رشد آموزش فیزیک،  از سال 1385 تا کنون عضو گروه پژوهش در آموزش گروه تجربی موسسۀ پژوهشی، از سال 1381 تا کنون عضو گروه فیزیک انتشارات مدرسه بوده است. افزون بر این عضو کمیتۀ ستاد جهانی فیزیک و عضو کمیتۀ علمی چندین همایش آموزش فیزیک کشور بوده و در دوره‌های آموزشی گوناگونی شرکت جسته است. 

وی مقالات مختلفی را تألیف و در تدوین کتاب‌های متعددی مشارکت کرده است. کتاب فیزیک 3 و آزمایشگاه رشته تجربی، کتاب فیزیک 3 و آزمایشگاه رشته ریاضی،  کتاب پیش دانشگاهی 1 و 2 رشته تجربی ، کتاب پیش دانشگاهی 1 و 2 رشته  ریاضی (برای دفتر چاپ و توزیع)؛ ترجمه Science Encyclopedia (برای انتشارات محراب قلم)؛ مقالات فیزیک فرهنگ‌نامه دو جلدی کلید دانش (برای انتشارات طلایی)؛ کتاب کار فیزیک 1 و آزمایشگاه، فیزیک 2 و آزمایشگاه و فیزیک 3 و آزمایشگاه و  ترجمۀ کتاب Maths for advanced physics (برای انتشارات مدرسه)؛ آشتی با فیزیک در دو جلد (برای انتشارات آشتی با علوم)؛  کتاب راهنمای معلم فیزیک 1 و آزمایشگاه،  کتاب راهنمای معلم فیزیک 2 و آزمایشگاه فیزیک 3 و آزمایشگاه؛ کتاب خود آموز فیزیک 1 و آزمایشگاه (مؤسسه آموزش از راه دور)؛ کتاب چند گزینه­ای استاندارد (انتشارات استادی) و کتاب کارگاه حل مسئله (برای انتشارات فاطمی) از زمره فعالیت‌های وی در حوزه تدوین کتاب است. وی از داوران گروه فیزیک پنجمین و نهمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد نیز بوده است.

 

سمیرا بهرامی سمیرا بهرامی

 وی لیسانس خود را در رشته دبیری فیزیک از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، فوق لیسانس خود را در رشته ذرات بنیادی از دانشگاه زنجان و دکتری خود را در فیزیک نظری از همین دانشگاه دریافت کرده است. از او پنج مقاله علمی در نشریات جهانی منتشر شده است و هم اکنون بیش از 10 سال است که با آموزش و پرورش همکاری می‌کند. هم‌اکنون نیز مدیر آزمایشگاه مرکزی پژوهش‌سرای دانش آموزی کاوش است. 

وی علاوه بر داوری نهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک را بر عهده داشته و سه دوره عضو کمیته علمی و سه دوره عضو هیئت داوران همین جشنواره بوده است. داوری جشنواره استانی خوارزمی و جشنواره اختراعات مدارس شاهد، سرگروهی استانی درس فیزیک در سال تحصیلی 90-89 و همکاری با دفتر تألیف در بازنگری کتاب فیزیک چهارم در سال تحصیلی 91-90 را هم باید به سوابق علمی و آموزشی او افزود.

 

غلامعلی محمودزاده غلامعلی محمودزاده

در سال 1326 در جهرم به دنیا آمده است. وی مدرک کارشناسی فیزیک خود را از دانشگاه تربیت معلم اخذ کرده و به مدت 40 سال در دبیرستان­های دولتی، مدرسه‏های برتر و تیزهوشان به تدریس فیزیک اشتغال داشته است. وی 15 سال عضو شورای برنامه­ریزی و تألیف کتاب­های درسی دورۀ راهنمایی و دبیرستان و از سال 70 تا زمان بازنشستگی، کارشناس مسئول گروه فیزیک دفتر برنامه­ریزی و تألیف کتاب­های درسی بوده است. برنامه­ریزی و تدریس در کلاس­های آموزش ضمن خدمت و بازآموزی دبیران فیزیک و پیش­دانشگاهی از فعالیت‏های 20 سال اخیر اوست. 

وی از مؤلفان پرکار کتاب‌های آموزشی به شمار می‌آید و در دو دهه گذشته، بیش از 50 عنوان کتاب آموزشی و کمک درسی در حوزه فیزیک و مکانیک منتشر کرده است. تألیف کتاب­های «مفاهیم فیزیک» (در 3 جلد)، برای موسسۀ علمی آینده­سازان و تألیف کتاب­های آموزش جامع فیزیک (در 5 جلد) و مجموعه درس‏آزمون‌های دوره راهنمایی و دبیرستان برای انتشارات مبتکران از آن جمله است. عضویت در هیئت تحریریه مجلۀ رشد آموزش فیزیک و سردبیری آن و عضویت در کمیتۀ المپیاد فیزیک ایران و طراحی پرسش­های آن از دیگر سوابق حرفه‏ای آقای محمودزاده است. 

۳ دی ۱۳۹۲ ۱۹:۰۰
تعداد بازدید : ۶,۳۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید