جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

معرفی نامزدهای زیست‌شناسی برای دریافت جایزه

معرفی نامزدهای زیست‌شناسی برای دریافت جایزه
بنا بر اعلام دبیرخانه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، گروه داوری زیست‌شناسی‌، در نخستین مرحله انتخاب خود، چهار کتاب از 11 کتاب موجود را روانه مرحله پایانی کرد.

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، به نظر می‌رسد گروه، گفت‌وگوهای دشواری را برای انتخاب و اعلام این کتاب‌ها پشت سر گذاشته باشد.

فرهنگ‌نامه بدن انسان: راهنمای مصور ساختمان، کارکرد و بیماری‌های بدن انسان، نوشته استیو پارکر، ترجمه احمد مختاریان (طلایی،91)‌؛ کارگاه حل تمرین و فعالیت‌های تکمیلی علوم زیستی و بهداشت، سال اول دبیرستان تألیف علی آل محمد و منیژه رحمانی (فاطمی، 91)؛ مبانی فیزیولوژی (جلد اول)، تألیف کوشا پایداری و محمد حسین پورنبی (دانش پژوهان جوان، 90) و مبانی فیزیولوژی جانوری (دو جلدی) نوشته کریستوفر د. مویز و پاتریشیا م. شولت؛‌ ترجمه: آمنه رضایوف، آمنه زارع چاهوکی، زهرا شیرازی زند و سید پیمان مقدسی (فاطمی،‌ 90) چهار عنوانی هستند که از سوی گروه داوری زیست‌شناسی نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

داوری این گروه را حسین الوندی، الهه علوی و بهمن فخریان بر عهده داشته‌اند. گفتنی است دو عنوان از کتاب‌ها، از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده‌اند.

نتایج نهایی داوری‌ها، روز 7 بهمن سال جاری در مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی اعلام خواهد شد.

 

با اعضای این گروه داوری بیش‌تر آشنا شوید.

 

حسین الوندی سرگروه و عضو گروه داوری زیست‌شناسی ﺣﺴﻴﻦﺍﻟﻮﻧﺪﻱ

ﻛﺎﺭﺷﻨﺎسی ﺯﻳﺴﺖ ﺷﻨﺎﺳﻲ و کارشناس ارشد ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰﻱ ﺩﺭﺳﻲ است. به مدت 11 سال، مسئول گروه برنامه‌ریزی درس زیست‌شناسی دفتر تألیف و 8 سال معاون دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی در دوره‌های آموزش عمومی و متوسطه بوده است. وی در سال 1387 با رتبه همترازی استادیاری بازنشسته شده است.

در کارنامه اجرایی و آموزشی او همچنین مسئولیت برگزاری اجرای آزمایشی دروس جدیدالتألیف در کشور، مسئولیت شورای بازنگری اسناد برنامه‌ریزی در دفتر برنامه‌ریزی و تألیف به مدت پنج سال و مسئولیت اجرای تهیه طرح مطالعاتی برنامه درسی ملی دوره راهنمایی دیده می‌شود.

تألیف ﻛﺘﺎب‌‌‌‌های ﺩﺭﺳﻲ ﺯﻳﺴﺖ‌ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺩﻭﺭه متوسطه ﺩﺭ نخستین سال‌های اجرای نظام جدید آموزشی، تألیف کتاب‌های علوم دوره ابتدایی، تألیف و ترجمه بیش از بیست عنوان کتاب کمک‌درسی و کمک‌آموزشی در حوزه علوم و زیست‌شناسی و بیش از بیست مقاله در حوزه زیست‌شناسی و برنامه‌ریزی درسی نیز از فعالیت‌های علمی و آموزشی و به‌شمار می‌آید. او چندین دوره، داوری جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد را بر عهده داشته است.

 

الهه علوی عضو گروه داوری زیست‌شناسی ﺍﻟﻬﻪﻋﻠﻮﻱ

متولد سال 1347 است و 22 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارد. ﻛﺎﺭﺷﻨﺎسی ﺍﺭﺷﺪ خود را در رشته ﺯﻳﺴﺖ‌ﺷﻨﺎﺳﻲ علوم گیاهی از دانشگاه تربیت مدرس تهران و ﻛﺎﺭﺷﻨﺎسی ﺩﺑﻴﺮی ﺯﻳﺴﺖ‌ﺷﻨﺎﺳﻲ‌اش را از دانشگاه تربیت معلم تهران دریافت کرده است.

افزون بر تألیف و ترجمه مقاله‌های متعدد علمی و ترویجی، سال‌های متمادی ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ گروه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰﻱﻭ ﺗﺄلیف ﮔﺮﻭﻩ ﺯﻳﺴﺖ ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺄﻟﻴﻒ ﻛﺘﺐ ﺩﺭﺳﻲ بوده است. او از داوران با سابقه ﺟﺸﻨﻮﺍﺭه ﻛﺘﺎب‌های ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺭﺷﺪ ﺩﺭ گروه‌های زیست‌شناسی و علوم تجربی به شمار می‌رود و چندین دوره در این جشنواره ﺩﺍﻭﺭﻱ کرده است.

 

بهمن فخریان عضو گروه داوری زیست‌شناسی بهمن فخریان

متولد 1344 میمه اصفهان است. کارشناسی دبیری زیست‌شناسی خود را در سال 1366 از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم جانوری گرایش فیزیولوژی در 1372 از دانشگاه تربیت معلم تهران دریافت کرده است.

طی 29 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش، سال‌ها در اصفهان و استان‌های هم‌جوار آن، تهران و دو سال نیز در اسلام آباد پاکستان تدریس کرده است. مدت دو سال به عنوان کارشناس مسئول گروه زیست‌شناسی با دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی همکاری کرده، هم‌اکنون رئیس گروه علوم پایه این دفتر است.

مقالات تألیفی یا ترجمه‌ای متعددی را در همایش‌های علمی ارائه یا در مجلات مختلف منتشر کرده است. وی از مؤلفان کتاب‌های علوم دو پایه ششم ابتدایی و اول متوسطه (هفتم) است و در اصلاح و نوسازی کتب زیست‌شناسی دوره متوسطه همکاری داشته است. داوری در مسابقات آزمایشگاهی تهران و یزد از دیگر سوابق او به شمار می‌آید.

 

۹ دی ۱۳۹۲ ۰۳:۰۷
تعداد بازدید : ۵,۲۵۹

نظرات بینندگان

sadra
۱۳۹۵/۰۸/۱۷
5
0
0

خیلی خوب است


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید