جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار

داوران کتاب‌های آموزشی هنر عمومی هم چهار نامزد معرفی کردند

داوران کتاب‌های آموزشی هنر عمومی هم چهار نامزد معرفی کردند
گروه داوری هنر عمومی هشتمین جشنواره کتاب‌های آموزشی که بررسی کتاب‌های هنر دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را بر عهده دارد، میدان رقابت را برای چهار کتاب این حوزه باز گذاشت.

از دیدگاه داوران این گروه، کاوه تیموری، مرضیه پناهیان‌پور و ناصر خیاط این چهار کتاب از شایستگی بیشتری برای ورود به دور نهایی رقابت‌ها برخوردارند:

  • بخوان با من بساز با من (1 و 2)؛ تألیف: سودابه سالم (سوره مهر، 89)
  • پنجمی‌ها/ چهارمی‌ها (دو جلد)؛ تألیف: مسلم قاسمی (مدرسه، 89)
  • جادوی کاغذ (جلد 1 – 5 )؛ تألیف: یوکیکو کوروساوا؛ ترجمه: محمد یعقوبیان (پیام آزادی، 90)
  • زیبایی‏شناسی نقاشی کودکان: روند تکامل تصویری نقاشی کودک؛ تألیف: رسول معرک‌نژاد (نوشته، 89)

گفتنی است در این گروه جمعاً  52 عنوان کتاب مناسب حضور داشت که تعداد 40 عنوان مختص دوره ابتدایی بود. از این تعداد، 11 عنوان کتاب آموزشی که با بیشترین امتیاز از خان بررسی‌ها گذشته بودند، روی میز داوران چیده شد که در نهایت چهار کتاب حاضر برای طی دور بعدی رقابت‌ها، روی میز باقی ماندند.

روز دوشنبه 7 بهمن 1392، در سالن مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری مشخص خواهد شد که از میان سودابه سالم، مسلم قاسمی، رسول معرک‌نژاد و محمد یعقوبیان کدام یک، تندیس طلایی جشنواره را در دست خواهد گرفت.

 


 با اعضای این گروه بیشتر آشنا شوید. 

                                         

کاوه تیموری، سرگروه داوری هنر عمومی کاوه تیموری

کارشناسی ارشد جامعهشناسی دارد؛ اما فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود را به هنر معطوف ساخته است. در کارنامه کاری او علاوه بر تدریس درس هنر در مدارس، مدرس مرکز آموزش عالی فرهنگیان و همچنین مدرس انجمن خوشنویسان بوده است. نگارش نزدیک به 75 مقاله در زمینه‌های مختلف هنری و تألیف کتابهای راز خط، رازهای نقاشی- خط و هنر خوش‌نویسی در مدرسه نیز از زمره فعالیت‌های قلمی اوست. افزون بر این تیموری هم‌اکنون سردبیری مجله رشد آموزش هنر را که در دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی منتشر میشود، بهعهده دارد.


 

مرضیه پناهیان‌پور، عضو گروه داوری هنر عمومی مرضیه پناهیانپور

متولد 1348 تهران است. تحصیلات کارشناسی خود را در رشته هنرهای تجسمی گذرانده است و حدود 20 سال است که به تدریس هنر در مناطق گوناگون تهران اشتغال دارد. چندین سال سرگروه آموزشی هنر بوده و با جشنوارهها و مسابقات فرهنگی هنری نیز همکاری داشته است. در حال حاضر نیز سرگروه هنر در گروههای آموزشی اداره کل آموزشوپرورش شهر تهران است. همچنین در برنامهریزی و تألیف کتابهای فرهنگ و هنر (سال هفتم/ 92-91) و کتاب معلم هنر همکاری داشته است.

 

عبدالناصر خیاط، عضو گروه داوری هنر عمومی عبدالناصر خیاط

متولد 1357 بوکان است و فعالیت‌های آموزشی خود را از آموزگاری دبستان آغاز کرده، سپس در حوزه هنر به تحصیل و هم‌زمان به تدریس ادامه داده و تا اخذ دانش‌نامه کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران پیش رفته است. وی افزون بر تدریس،‌ خود نیز دستی در رشتههای گرافیک، نقاشی و خوش‌نویسی دارد و آثار خود را در نمایشگاههایی در تهران و بوکان به تماشا گذاشته است. ترجمه و تألیف مقاله‌های «همسویی علم و هنر در تمدن اسلامی»، «تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی» و «کتیبه‌های مذهبی در معماری اسلامی» نیز در کارنامه او به چشم می‌آیند.

۲۷ دی ۱۳۹۲ ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۳,۷۴۲

نظرات بینندگان

عرفان فرجیان
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
5
3
6

سلام اقا خیاط

متین پروزی
۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
1

سلام اقای خیاط


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید