پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

کار و فناوری: شش کتاب بهتر از بقیه

کار و فناوری: شش کتاب بهتر از بقیه
گروه داوری کار و فناوری دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد از 15 کتاب مناسبی که برای داوری در اختیار این گروه گذاشته شده بود، شش کتاب را برای رقابت بر سر کسب عنوان برگزیده مناسب‌تر از بقیه تشخیص داد.

گروه داوری کار و فناوری دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد امسال علاوه بر بررسی کتاب‌های حوزه حرفه‌وفن دوره راهنمایی، کتاب‌های با موضوع رایانه را در دوره‌های عمومی و تخصصی مورد داوری قرار داد.

این گروه پنج نفری، از بین 90 کتاب مناسب این دو حوزه، 15 کتاب را که واجد بالاترین امتیاز بودند، به داوری گذاشت و در نهایت به 6 کتاب مجوز حضور در دور نهایی رقابت‌ها داد:

 

  • آموزش تصویری فلش Cs5؛ تألیف: کیت باترز؛ ترجمه: فریده باوی و مجید نارکی (عابد/ نقش سیمرغ، 89)
  • آموزش گام‌به‌گام ASP.NET 4 در V& C# 2010؛ تألیف: غلامحسین عبادی (صفار/ اشراقی، 90)
  • سازه‌ها؛ تألیف: نوید اصلانی (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 89)
  • مدیریت پایگاه داده به کمک ACCESS و SQL Server؛ تألیف: حبیب فروزنده دهکردی (عابد، 90)
  • مرجع کامل آموزش تصویری ایندیزاین از صفحه‌آرایی تا چاپ؛ تألیف: امید باوی (عابد، 89)
  • مسئله‌های مقدماتی المپیاد کامپیوتر؛ تألیف: یاسر احمدی فولادی/ هادی احمدی فولادی (فاطمی، 90)

چنان‌که دیده می‌شود، در این گروه انتشارات عابد با سه نامزد از سهم بیشتری نسبت به ناشران دیگر برخوردار است.

نتایج نهایی این دوره از رقبت‌های بعد از ظهر روز دوشنبه 7 بهمن، در محل تالار اصلی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب تهران، اعلام می‌شود.


با اعضای گروه این داوری بیشتر آشنا شوید.

محمدرضا یمقانی سرگروه داوری کار و فناوری محمدرضا یمقانی

متولد 1353 تهران است. دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی کامپیوتر ـ گرایش هوش ـ است و تجربیات ممتدی در تدریس، تألیف تحقیق، کارشناسی و مدیریت در این رشته دارد. مدرس دورههای آموزش رایانه در سطح ملی، مؤلف چند کتاب درسی در رشته کامپیوتر از جمله کتاب بستههای نرمافزاری 2 (فنیوحرفهای)، عضو کمیسیون تخصصی تألیف کتب درسی فنیوحرفهای و کاردانش، ریاست باشگاه پژوهشگران جوان لاهیجان (90-88) طراح آزمونهای کارشناسی ارشد و کاردانی به کارشناسی پیامنور از جمله عناوین وی در طی این سال‌ها بوده است. وی هم‌اکنون از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به شمار می‌آید و در هفتمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد از داوران گروه کامپیوتر بوده است.


نیلوفر بزرگ‌نیا عضو گروه داوری کار و فناوری نیلوفر بزرگنیا طبری

متولد 1348 بابل، دارای لیسانس مهندسی کامپیوتر (نرمافزار) و 20 سال سابقه آموزشی است. تألیف کتابهای «کار با رایانه»، «تایپ رایانه» و «کاربرد رایانه» و ارزیابی کتابهای آموزشی را در کارنامه خود دارد. بهعنوان معلم نمونه و معلم برتر در منطقه انتخاب شده و در سومین جشنواره ساخت کلیپ رتبه برتر منطقه را احراز کرده است. پیش از این هم یک دوره داور جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد بوده است.


فرزانه شیخی عضو گروه داوری کار و فناوری فرزانه شیخی

متولد 1352 تهران، دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و 19 سال سابقة تدریس در این رشته است. علاوه بر این در گروههای آموزشی و گروه تألیف کتابهای فنیوحرفهای عضویت و در تألیف کتاب برنامهسازی 2 سوم فنیوحرفهای همکاری داشته است. وی مؤلف کتاب خودآموز ویژوال بیسیک سوم ریاضی و یک دوره داور جشنواره کتابهای اموزشی رشد بوده است.


حمیدرضا کاظم‌زاده عضو گروه داوری کار و فناوری حمیدرضا کاظمزاده

متولد 1343 تهران است. در رشته کارشناسی حرفهوفن با کسب رتبه اول فارغالتحصیل شده و تمام خدمت خود را به تدریس این رشته گذرانده است و طی این سال‌ها، سرگروه درس حرفهوفن، کارشناس حرفهوفن در دفتر تألیف رسانههای آموزشی، کارشناس دفتر تألیف کتب درسی (گروه حرفهوفن) و عضو شورای برنامهریزی آموزشی این درس، داور جشنوارههای الگوی تدریس و مؤلف چندین کتاب کمک درسی در حوزه تخصصی خود بوده است.



مژگان مولایی راد عضو گروه داوری کار و فناوری مژگان مولائیراد

متولد 1351 تهران و 22 سال است که دبیر حرفهوفن این شهر است. مدرک کارشناسی حرفهوفن دارد و در کارنامه او می‌توان این فعالیت‌ها را مشهده کرد: تدریس در مراکز ضمنخدمت، داوری جشنواره کتابهای آموزشی رشد و جشنواره معلم پژوهنده، همکاری با دفتر تکنولوژی آموزشی، تدوین و اجرای طرح پژوهشی «رویکرد برنامه درسی مبتنی بر مدرسه». وی در سال 88 معلم نمونه منطقه 15 تهران، در سال 89  و در سال 91 به عنوان نفر اول جشنواره طراحی تدریس بر اساس روشهای فعال شناخته شده است. همکاری در تألیف مجموعه 12 جلدی کتابهای آشتی با حرفهوفن، آشتی با امتحان، آشتی با آمادگی دفاعی و نیز کتاب کار درس کار و فناوری (هفتم) از سوابق علمی او به شمار می‌آید.

۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۶:۳۹
تعداد بازدید : ۴,۳۰۰

نظرات بینندگان

آرین
۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
2
1

استاد یمقانی استاد حاذقی هستند

استاد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
0

از کجا فهمیدی

آرمان
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
0

از ریش اش فهمید( استاد)است بگذارید ساده بیان کنم: اگر ریش بزی داشت میتوانست دانشمند باشد ‍‍‍‍‍


..
۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
3
1

Behtarin moalem faqt khanom bozorgnia Tamam.

شاگرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
5
0
5

خانم بزرگنیا عزیز ایمیل ویا کانال تگرامی تان بفرمایید تا در ارتباط باشیم با تشکر شاگردت



نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید