پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

چهار نامزد هم در حوزه سینما و انیمیشن معرفی شد

چهار نامزد هم در حوزه سینما و انیمیشن معرفی شد
گروه داوری نمایش، سینما و انیمیشن هم چهار کتاب را راهی دور نهایی رقابت‌ها کرد.

 

بنا به اعلام دبیرخانه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، گروه داوران نمایش و سینما و انیمیشن از مجموع 10 کتاب مناسبی که در اختیار داشت، چهار کتاب را برای دریافت جایزه این جشنواره نامزد کرد.

راهنمای جامع انیمیشن: آنچه در مورد انیمیشن باید بدانیم؛ تألیف: ریچارد ویلیامز؛ ترجمه: فریده خوشرو (کتاب آبان، 90)، فیلم‌سازی دیجیتال کم‌بودجه و مستقل؛ تألیف: راسل ایونر؛ ترجمه: حمزه ابراهیم‌زاده (سوره مهر، 89)، مبانی تدوین 1؛ تألیف: همایون ابراهیمی (اتحاد، 89) و همه چیز درباره انیمیشن؛ تألیف: هوارد بکرمن؛ ترجمه: مریم کشکولی‌نیا و فرناز خوشبخت (سوره مهر، 90) چهار کتابی هستند که از مجموع 12 کتاب مناسب دو سال گذشته فرصت رقابت در دور پایانی را کسب کرده‌اند.

چنان‌که پیداست نیمی از نامزدها، سهم انتشارات سوره مهر است.

فردا در مراسم پایانی دهمین جشنواره که در سالن اصلی مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، کتاب برگزیده این گروه معرفی خواهد شد.

 

با داوران این گروه بیشتر آشنا شوید


عصمت روحانی، سرگروه داوران نمایش و سینما و انیمیشن عصمت روحانی

مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش دارد و کارشناسی خود را در رشته ادبیات دراماتیک (نمایشی) گذرانده است. شرکت در جشنواره‌ها و مجامع هنری داخلی و خارج مانند ارائه فیلم کوتاه «فردا هرگز نمی‌میرد» به جشنواره فیلم باکو و فعالیت بازیگری و کارگردانی در نمایش‌های کودک و نوجوان، از جمله فعالیت‌های هنری او به‌شمار می‌آید. مجموعاً در کارنامه او کارگردانی 15 نمایش عروسکی، نوشتن 17 نمایشنامه، 10 فیلم‌نامه و تولید 15 فیلم کوتاه وجود دارد. وی دو رساله نیز در این حوزه تألیف کرده است.


مزگان اصلانی، عضو گروه داوران نمایش و سینما و انیمیشن مژگان اصلانی

معلم، هنرمند گرافیست و کارشناس دفتر تألیف فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است. سوابق ممتدی در فعالیت‌های هنری، اعم از تدریس هنر، تصویرگری نقاشی، مدیریت هنری، داوری هنری، تألیف و نویسندگی دارد. تاکنون چند نمایشگاه انفرادی از آثار خود از جمله در کرج و مالزی برگزار کرده، در برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی رشته هنر مشارکت داشته و دو جلد کتاب «کارگاه هنر» نیز برای دوره پیش‌دانشگاهی نوشته است. وی در سال 74 به مقام نخست اولین جشنواره آثار هنرآموزان کشور نایل آمد.


مریم یگانه، عضو گروه داوران نمایش و سینما و انیمیشن مریم یگانه

دانش‌آموختة کارشناسی ارشد انیمیشن (پویانمایی) از دانشگاه تربیت مدرس و دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. در دبیرستان‌های تهران و دانشگاه شهید رجایی تدریس کرده و سرگروه آموزشی رشته انیمیشن اداره کل آموزش‌وپرورش تهران نیز بوده است. در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله فیلم‌سازی آثاری تولید کرده است مثل یک اتفاق سفید، شقایق دختر خورشید، تولد، شبیر، روزنه‌ای به خورشید از جمله فیلم‌های انیمیشن اوست. وی سه فیلم کوتاه داستانی نیز به نام‌های تو تنها نیستی، آلگان، و رزهای جادویی ساخته است.

 

۶ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۲,۲۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید