جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

پدر مهربان و سه کتاب باستان‌شناسی، نامزدهای گروه تاریخ

پدر مهربان و سه کتاب باستان‌شناسی، نامزدهای گروه تاریخ
سه کتاب از چهار نامزد معرفی شده در گروه داوری تاریخ دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، به موضوع باستان‌شناسی پرداخته‌اند.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جشنواره، گروه تاریخ با بررسی 10 کتاب مناسب که با بالاترین امتیاز، راهی رقابت‌های این دوره شده بودند، چهار عنوان را برای رقابت بر سر عنوان برگزیده، بهتر از کتاب‌های دیگر دانستند.

پدر مهربان تألیف: احمد میریان که مجموعه خاطراتی از رفتار حضرت امام خمینی‌(س) با کودکان و نوجوانان است، تنها کتاب در بین نامردهای معرفی شده است که به یک شخصیت مربوط می‌شود.

این کتاب به‌طور مشترک توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) منتشر شده است.

شهر سوخته تألیف: منصور سید‌سجادی،‌ کتابی دیگر از مجموعه پر شمار «از ایران چه می‌دانم؟» است که توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی، در سل 90 منتشر شده است.

باستان شناسی، کشف راز‌های گذشته، همراه با 25 فعالیت و سرگرمی؛ تألیف: ریچارد پنچیک و ترجمه: ساقی نخعی‌زاده (ققنوس، 90) و مصریان باستان و همسایگانشان: همراه با فعالیت‌های آموزشی؛ تألیف: ماریان بروایدا و ترجمه: مینا علاء (ققنوس، 90) که هر دو متعلق به نشر ققنوس‌اند، به علم و فعالیت‌های باستان‌شناسی می‌پردازند.

گفتنی است گروه داوری تاریخ در این دوره از جشنواره فقط آن دسته از کتاب‌های تاریخ را بررسی کرد که مرتبط با حوزه درسی تاریخ در سطح متوسطه بود. کتاب‌هایی که با برای مخاطب دوره‌های ابتدایی و دوره اول متوسطه نوشته شده بودند، می‌بایست به گروه داوری مطالعات اجتماعی سپرده می‌شدند.

بر این اساس 49 کتاب مناسب در قفسه گروه تاریخ باقی مانده بود که 10 عنوان آن برای داوری در اختیار گروه قرار گرفت.

انتخاب نهایی گروه تاریخ روز دوشنبه 7 بهمن در مراسم پایانی دهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی اعلام می‌شود. این مراسم در محل سالن اصل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران از  ساعت 15 آغاز می‌شود.

 

۷ بهمن ۱۳۹۲ ۰۴:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۱۹۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید