پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی به کار جهادی نیاز داریم

در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی به کار جهادی نیاز داریم
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی گفت: نیمی از مدارس کشور فاقد کتابخانه هستند و ما به یک کار جهادی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی نیاز داریم.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد حمیدرضا کفاش در مراسم اختتامیه این جشنواره ما امسال در برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، کتاب‌های مناسب تأیید شده از سوی دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی را مورد توجه ویژه قرار دادیم و در نمایشگاه، آثار خروجی این دبیرخانه را به نمایش گذاشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد که طی دو تا سه سال آینده کل کتاب‌های مورد نیاز این معاونت فقط با استفاده از کتاب‌های مناسب تأیید شده تأمین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارهای خوبی در یازده دوره جشنواره انجام شده است، یادآور شد: اما هنوز وضعیت کتاب و کتابخوانی خوب نیست و باید برای گره‌های موجود فکر کنیم.  ما آسیب‌ها را شناسایی کرده‌ایم و باید با همت اندیشمندان کارهای بزرگی را در این عرصه آغاز کنیم

 حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

وی با اشاره به این‌که حال کتاب و کتاب‌خوانی اصلاً خوب نیست، گفت: در کشور متوسط کتاب به نسبت هر دانش‌آموز فقط  7 جلد است  که نسبت به سطح متوسط نرم جهانی، کمتر از  50 درصد است و برای رفع این رویارویی با این مشکل نیاز به یک کار جهادی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی داریم.

کفاش با تاکید بر اینکه خرید کتاب در سبد خانواده‌ها جایی ندارد، اضافه کرد: کتابدار از مدارس کشور حذف شده و بیش از نیمی از مدارس فاقد کتابخانه هستند.

معاون پرورشی وزارتخانه با گلایه از رسانه‌های جمعی اظهار داشت: رسانه‌های جمعی به‌طور مستمر و پیوسته مبلغ کتاب نیستند و از یک مؤلف و نویسنده، حتی به اندازه ی بازیکن رده چندم ورزشی‌ نیز تجلیل نمی‌شود و نشر انبوه کتاب مربوط به حوزه‌های غیر مؤثر است.

۲۴ دی ۱۳۹۳ ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۱۸۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید