پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

ناشران را رفیق می‌دانیم، نه رقیب

ناشران را رفیق می‌دانیم، نه رقیب
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نسبت به تعامل با ناشران تأکید دارد و ناشران را در کمک به ارتقای کیفیت آموزش، یک رفیق می‌داند نه رقیب

ببه گزارش خبرنگار فصل‌نامه جوانه، فریبا کیا این موضوع را در نشستی بیان کرد که به‌منظور گفت‌وگوی ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌های آموزشی با ارزیابان کتاب‌های درسی علوم انسانی برگزار شده بود.

معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در این نشست که در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شد، تأکید کرد که بهترین و مؤثرترین راهکار، برای هم‌راستایی و هم‌افزایی بیشتر آموزش و پرورش و ناشران، ارتباط چهره به چهره و تعامل با مؤلفین و ناشران کتاب‌های آموزشی و تربیتی است.

وی با اشاره به کارگاه‌ها و نشست‌های برگزار شده در سال 1393، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از چهار نشست و دو کارگاه آموزشی با حضور ناشران و مؤلفان برگزار کردیم و امسال تصمیم گرفتیم از فرصت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استفاده بهینه‌‌ای در این زمینه به عمل آوریم.

کیا با اشاره به پنج برنامه در نظر گرفته شده برای نمایشگاه بیست و هشتم، از جمله دو نشست در نظر گرفته شده برای موضوع علوم پایه و کتاب‌های دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش، افزود: در این نشست ارزیابان کتاب‌های آموزشی حوزه علوم انسانی، درباره کتاب‌های تاریخ، جغرافی، مطالعات اجتماعی، تفکر و سبک زندگی و ادبیات فارسی سخن خواهند گفت و به ابهامات و پرسش‌های حاضران پاسخ خواهند گفت. امیدواریم ذکر این نکات موجب به ثمر نشستن بهتر زحمات شما شود.

در ادامه این نشست، مهدی چوبینه، مسعود جوادیان، محمد شریف متولی، سعید راصد و علی رضایی به عنوان ارزیابان کتاب‌های جغرافیا، تاریخ، مطالعات اجتماعی، تفکر و سبک زندگی و ادبیات فارسی به پرسش‌های ناشران پیرامون معیارهای محتوایی و فنی مؤثر در رد یا قبول کتاب‌های بررسی شده، پاسخ دادند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۱:۲۷
تعداد بازدید : ۱,۶۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید