پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

جوانه چهل و هشتم روی صفحه رایانه شما

جوانه چهل و هشتم روی صفحه رایانه شما
چهل و هشتمین شماره نشریه الکترونیکی جوانه با مطالبی در حوزه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی منتشر شد. در این شماره از جوانه علاوه بر مطالب معمول، گزارش‌هایی از حضور معاونت سامان‌دهی در بیست‌و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران به چشم می‌خورد.

سرمقاله این شماره از نشریه، به بهانه حضور در این نمایشگاه بین‌الملللی به موضوع تعامل با مخاطب پرداخته و بار دیگر با عنایت به نام‌گذاری سال 1394، اهمیت این موضوع را به بحث گذاشته است.

 بخش قابل توجهی از این نشریه نیز به بازتاب کارگاه‌ها و نشست‌های برگزار شده از سوی معاونت سامان‌دهی در این رخداد فرهنگی بزرگ اختصاص یافته است. از آن جمله گزارش‌هایی از برگزاری کارگاه آموزشی تبیینی زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر زبان‌آموزی با حضور دکتر فریدون اکبری و کارگاه آموزشی تبیینی رویکردهای نوین برنامه درسی زبان انگلیسی با حضور آقایان دکتر بهنام علوی مقدم و دکتر رضا خیرآبادی و نشست‌هایی با حضور ارزیابان کتاب‌های حوزه علوم پایه، علوم انسانی و حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در این شماره از نشریه درج شده است.

 در این شماره از نشریه همچنین گزارش کوتاهی از آغاز طرح تجهیز 6500 کلاس مناطق مرزی به کتابخانه و راه‌اندازی «پخش مدرسه» که اختصاصاً پخش مواد و منابع آموزشی، خصوصاً کتاب‌های آموزشی و تربیتی مناسب را وجهه همت خود قرار می‌دهد، آورده شده است.

 کتابنامه رشد در بوته نقد، آهنگ تولید و کیفیت کتاب‌های دوره متوسطه در سه سال گذشته (90 تا 92) و معرفی اجمالی کتابنامه‌های رشد در سال 1394از دیگر مطالب این شماره است که به موضوع کتاب‌نامه رشد و کتاب‌های بررسی شده در دبیرخانه پرداخته است.

 در چهل هشتمین نشریه جوانه، موضوع چند تألیفی (این شماره: تاریخچه برنامه‌ریزی و تألیف کتا‌ب‌های درسی در ایران) توسط مجتبی مقصودی پی گرفته شده است و بالاخره یادداشت‌هایی در نقد دو کتاب 44 بازی خلاق برای کودکان پیش‌دبستانی (مرتضی مجدفر) و نردبانی رو به آسمان (یوسف قوجق) و همچنین رابطه زبان و تفاوت‌های فرهنگی بین ملت‌ها منتشر شده است.

 گفتنی است مجله جوانه به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود.

مقالات نسخه الکترونیکی تازه‌ترین شماره جوانه را این‌جا ببینید.

 PDF_Iconمتن کامل جوانه 48

 


۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۴۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید