شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

پرونده سال 93 با 5341 عنوان کتاب بسته شد

پرونده سال 93 با 5341 عنوان کتاب بسته شد
طی سال گذشته و تا پایان مهلت ارسال کتاب‌های چاپ اول 93 و یک سال پیش از آن (31 خرداد 94)، مجموعاً 5341 عنوان کتاب به دبیرخانه سامان‌دهی منابع اموزشی و تربیتی رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 25 درصد رشد نشان می‌دهد.

بنا به گزارش دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، این تعداد کتاب از سوی 627 ناشر از 47 شهر کشور ارسال شده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته نشان دهنده رشدی درخور توجه است. 


فراوانی کتاب‌های ارسالی

انتشارات امیرکبیر با  251کتاب ارسالی امسال در صدر ناشران قرار دارد. پس از آن قدیانی با 161، مبتکران با 137، شرکت انتشارات فنی ایران با 124، سایه‌گستر با 110، مرآت با  106و کانون فرهنگی آموزش با  103 عنوان کتاب ارسالی،‌ رتبه‌های بعد را در گروه بالای 100 کتاب به خود اختصاص داده‌اند.

 اما در گروه بالای 50 کتاب نیز به ترتیب این ناشران قرار دارند: آبرنگ، گوهر اندیشه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ذکر، بین‌المللی گاج، جمال، کاگو، مهر و ماه نو، پنجره، مرآت دانش، موسسه بوستان کتاب قم، به‌نشر، خورشید‌باران، خط سفید، چکه، منادی تربیت و پیدایش.

 بنابر این گزارش میانگین تعداد کتاب‌های ارسالی از سوی ناشران، رقمی در حدود 8.5 کتاب به ازای هر ناشر است. از بین ناشران، 180 ناشر فقط یک کتاب ارسال کرده‌اند.

 

مشارکت ناشران شهرستانی

از نظر تعداد کتاب‌های دریافتی، 1145 کتاب از شهرستان‌ها ارسال شده است که 21.4 درصد کتاب‌های رسیده را شامل می‌شود؛ اما از نظر تعداد ناشران، 239 ناشر غیر تهرانی در ارسال کتاب مشارکت کرده‌اند که 38 درصد ناشران را تشکیل می‌دهند.

 

فهرست کتاب‌های رسیده بر اساس نام ناشران مرتب شده است و نبود عنوان یک کتاب بدان معنی است که کتاب به دبیرخانه نرسیده است. 

گفتنی است وجود نام یک کتاب در این فهرست به منزله تأیید آن نیست. برای دیدن کتاب‌های مناسب و تأیید شده باید به فهرست کتاب‌های مناسب که مراجعه کرد. فهرست تفصیلی این کتاب‌ها، در پنج عنوان کتاب‌نامه جدید درج خواهد شد که به زودی منتشر می‌شود.

فهرست کتاب‌های رسیده را این‌جا ببینید.

کتاب‌های رسیده تا خرداد 1394 کتاب‌های رسیده تا خرداد 1394


۲۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۸:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۷۱۴

نظرات بینندگان

عباسپور
۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
0

اگر بخواهیم به این فرایند کمک کنبم چگونه وارد یم ؟

نقوی
۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
0

سلام. لیست کتابهای تایید شده کی به دستمان میرسد؟ میخواهیم کتابمان را چاب کنیم ولی متنظر نتیجه ایم که آیا کتابمان تائید شده یا خیر؟


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید