جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

پنج نامزد آموزش قرآن در حوزه دانش‌آموزی معرفی شدند

پنج نامزد آموزش قرآن در حوزه دانش‌آموزی معرفی شدند
گروه داوری‌ آموزش قرآن دانش‌آموزی چهاردهمین جشنواره کتاب‌ رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی،‌ پنج عنوان از کتاب‌های این گروه را برای رقابت بر سر کسب عنوان برگزیده نامزد کرد.

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، داوران این گروه از بین 16 عنوان کتابی که به این گروه رسیده بود، پنج کتاب زیر را راهی مرحله نهایی رقابت‌ها کردند:

1.     مجموعه شش جلدی فرهنگ تصویری قرآن، تألیف ناصر نادری، از انتشارات پیدایش

2.     مجموعه سه جلدی فهم زبان قرآن: درسنامه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بر محور سوره‌ها، تألیف محمد نظری، حسین صبوحی، رضا نوریان، از انتشارات دارالعلم

3.     گروه آموزشی پدیده کتاب کار آموزش قرآن پایه نهم، تألیف علی‌رضا لک‌زایی، از انتشارات بخشایش

4.     گنجینه نور 1: حفظ 313 پیام قرآنی در هفت سطح به تفکیک پایه‌های درسی دوره ابتدایی و آموزگاران محترم و اولیای گرامی، تألیف رضا نباتی، از انتشارات ندای آسمانی

5.     هر روز با قرآن و عترت، تألیف سیدمهدی هاشمی، از انتشارات آیه نور

 

گفتنی است در این دوره از جشنواره، دو گروه کار داوری کتاب‌های حوزه آموزش قرآن را بر عهده داشتند. کتاب‌های آموزش قرآن بزرگ‌سال در گروه دیگری بررسی شده است.

مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی،‌ روز دوشنبه چهارم اردیبهشت، هم‌زمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در تهران برگزار می‌شود.

 

با داوران این گروه آشنا شوید.

سید مهدی سیف سرگروه داوران آموزش قرآن _دانش‌آموزی

سیّدمهدی سیف (1338)


کارشناس علم قرائت، رسم
الخط و روش تدریس قرآن، کارشناس گروه قرآن دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی و مدرس دانشگاههای امام صادق(ع) و علوم قرآنی و دورههای ضمنخدمت وزارت آموزشوپرورش است. سیدمهدی سیف از سال 1369 تاکنون در تألیف تمامی کتابهای درسی قرآن در وزارت آموزشوپرورش، اعم از کتاب دانشآموز، راهنمای معلم، مبانی و روش تدریس از اول دبستان تا آخر دبیرستان مشارکت داشته و علاوه بر این کتابهای کمکآموزشی متعددی را در زمینة آموزش قرآن به چاپ سپرده است.

 

علی اصغر امینی پویا، عضو گروه آموزش دانش‌آموزی

 علیاصغر امینیپویا (1335)

متولد تهران و دارای تحصیلات حوزوی دورة سطح3 حوزة علمیة قم در فقه و اصول است. وی در پستهای مختلف از جمله معاونت پرورشی منطقة 2 تهران، معاونت ادارة کل فرهنگی و هنری، مشاور معاون وزیر و دبیرستاد اعتلا و تعمیق تربیت اسلامی، به آموزشوپرورش خدمت کرده و مدرس تربیت معلم قرآن در استانها، داور مسابقات قرآن، مؤلف کتاب پژوهشی «اسماء جامد و مشتق در قرآن کریم» و نویسندة بیش از 50 تألیف در مبانی تعلیم و تزکیه در آموزههای دینی و وحیانی بوده و مسئولیت مسابقات قرآن و نهجالبلاغة کشوری، جشنوارة شورای دانشآموزی کشوری و مسئولیت مسابقات بینالمللی قرآن دانشآموزی را نیز در سوابق اجرایی خود دارد.

  

 

علی فرخی، عضو گروه آموزش دانش‌آموزی

 علی فرخی (1343)

متولد تهران است. او در سال 95 موفق به اخذ مدرک دکترای حقوق از دانشگاه تهران شد. خدمت در حوزههای مختلف آموزشوپرورش را برعهده داشته است؛ از جمله، مسئول واحد قرآن منطقة 2 تهران، مؤسس و مدیرعامل مؤسسة آموزشی فرهنگی آیینة مهر و مسئول مقطع و مشاور اجرایی امور تربیتی منطقة 2 آموزشی تهران بوده است.ایشان سوابق علمی ـ پژوهشی بسیاری دارد که بهعنوان نمونه میتوان چاپ چندین مقاله درخصوص حقوق اسلامی، حقوق خصوصی، تهیة جزوه اطلاعات قرآنی دبیرستان البرز، تهیة درس قرآن مؤسسة آیینة مهر، و ارائة پایاننامه با موضوع «حقوق خصوصی در قرآن» را نام برد. 

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۷۷۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید