سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

گروه آموزش قرآن بزرگ‌سالان نامزدهای خود را معرفی کرد

گروه آموزش قرآن بزرگ‌سالان نامزدهای خود را معرفی کرد
گروه داوری آموزش قرآن بخش بزرگ‌سال چهاردهمین جشنواره کتاب‌ رشد شش کتاب را نامزد نهایی رقایت‌های این گروه کرد.

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، گروه داوری آموزش قرآن بخش بزرگ‌سال چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزش و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی از مجموع 16 کتاب مناسب رسیده، شش عنوان را راهی دور پایانی رقابت‌ها کرد. این شش کتاب که موفق به گذشتن از خان مرحله نخست داوری شدند، از این قرارند:

  1. تربیت مدیر و مربی قرآنی؛ روش تدریس روان‌خوانی، تجوید الصلوة و تجوید فنی، تألیف احمد قاری، از مؤسسه بوستان کتاب
  2. دانش‌نامه حفظ قرآن کریم: پیشرفته‌ترین روش‌های حفظ قرآن مجید، تألیف عزیز فتحی، از انتشارات آراس
  3. مجموعه سه جلدی درسنامه ترجمه و تفسیر قرآن کریم؛ فهم زبان قرآن (جلد اول) تألیف: سیف‌الدین رحیم‌پور، حسین صدیقی، علیرضا محمدی‌فرد، حمید محمدی، از انتشارات دارالعلم
  4. درسنامه حفظ ترتیبی قرآن کریم، تألیف سید‌ابو‌الفضل حکیمی و زهراسادات موذن، از انتشارات جامعة القرآن الکریم
  5. ذکر مبارک: مصحف آموزشی تفسیر و مفاهیم قرآن کریم (ج 1. سوره‌های حمد تا نساء و ج.2 مائده تا توبه)، تحقیق و پژوهش سیدمهدی هاشمی و حسین صدیقی، از انتشارات آیه نور
  6. واژه‌شناسی قرآن مجید، تألیف غلامعلی همایی از انتشارات مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)

 

در بین ناشران این کتاب‌ها، فقط یک ناشر تهرانی دیده می‌شود.

مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ـ ویژه کتاب‌های قرآنی،‌ روز دوشنبه چهارم اردیبهشت، هم‌زمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در تهران برگزار می شود.

 

با داوران این گروه آشنا شوید.


احمد شاه‌علی، سرگروه آموزش قرآن بزرگ‌سالان احمد شاه
علی فردویی (1340)

متولد قم است. وی در سال 1393 موفق به اخذ مدرک دکترای علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گردید. بهمدت 5 سال کارشناس اداره کل قرآن، عترت و نماز بوده و تاکنون موفق به تولید مقاله علمی ـ پژوهشی «منجی در مکاشفات یوحنا و مقایسه آن با قرآن کریم و روایات شیعه» و مقاله «سنتهای تاریخ در نهجالبلاغه» و نیز تألیف کتب «نور باران» (حفظ موضوعی قرآن کریم) ویژه دانشآموزان دوره اول و دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه شده است.

  


 محمود امینی پویا عضو گروه آموزش بزرگ‌سالان

محمود امینی پویا (1344)

متولد تهران و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه علامه، و کارشناس علوم قرآن و حدیث است. ایشان از سال 1366 در حوزههای مختلف آموزشوپرورش خدمت کرده است. از جمله سوابق علمی ـ پژوهشی امینی پویا میتوان همکاری با انتشارات مبتکران در زمینه تولید کتابهای آموزش درس عربی و 30 سال فعالیت در امور قرآنی، به ویژه در زمینه قرائت قرآن را نام برد. علاوه بر این، راهاندازی دارالقرآن بنیاد شهید در سالیان قبل از مهمترین سوابق اجرایی ایشان است.

  

 


سید مهدی سیف عضو گروه داوران آموزش قرآن _بزرگسالسیدمهدی سیف (1338)

کارشناس علم قرائت، رسمالخط و روش تدریس قرآن، کارشناس گروه قرآن دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی و مدرس دانشگاههای امام صادق(ع) و علوم قرآنی و دورههای ضمنخدمت وزارت آموزشوپرورش است. ایشان در تألیف تمامی کتابهای آموزش قرآن وزارت آموزشوپرورش، اعم از کتاب دانشآموز، راهنمای معلم، مبانی و روش تدریس، از اول دبستان تا آخر دبیرستان از سال 1369 تاکنون مشارکت داشته و علاوه بر این کتابهای کمکآموزشی متعددی را در زمینة آموزش قرآن به چاپ سپرده است.

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۲,۳۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید