چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

اخبار

مهلت دریافت و بررسی کتاب‌های 1389، پایان خرداد

مهلت دریافت و بررسی کتاب‌های 1389، پایان خرداد
مهلت نخست بررسی کتاب‌های آموزشی سال 1389، آخر خرداد سال جاری (1390) پایان می‌یابد.

دبیرخانۀ طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی از ناشران خواست باقی‌ماندۀ کتاب‌های آموزشی چاپ اول سال 1389 خود را تا پایان خرداد ماه سال 1390 به این دبیرخانه بفرستند.
بنابر اعلام این دبیرخانه چنان‌چه کتاب‌های آموزشی سال گذشته، تا این تاریخ به دبیرخانه نرسد، ناگزیر در بین کتاب‌های چاپ اول سال 1390 بررسی و در صورت کسب امتیاز لازم، با همان کتاب‌ها معرفی خواهد شد. بدیهی است که معرفی کتاب در فهرست کتاب‌های مناسب سال 1389، به معنای یک سال فرصت بیش‌تر برای عرضۀ کتاب در آموزشگاه‌های کشور است.
این دبیرخانه همچنین اعلام کرد که با پایان یافتن بررسی کتاب‌ها، تابستان سال جاری، نتیجۀ کامل بررسی‌های خود را به ناشران کتاب‌های آموزشی، گزارش خواهد کرد. بخشی از نتایج بررسی‌ها، به‌تدریج در طول سال از طریق همین وبگاه به اطلاع ناشران و عموم کاربران رسیده است.
این کتاب‌ها ضمن معرفی در این وبگاه، برای درج در پایان کتاب‌های درسی، به دفاتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی فرستاده می‌شود. همچنین فهرستی تفصیلی از آن‌ها در اختیار آموزشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد تا مربیان مدارس برای تجهیز کتاب‌خانه‌های آموزشگاهی و فعالیت‌های آموزشی از آن‌ها استفاده کنند.
در سال گذشته از مجموع 2396 کتاب رسیده، 1335 کتاب آموزشی در چهار دورۀ ابتدایی، راهنمایی، متوسطۀ نظری و متوسطۀ فنی و حرفه‌ای و کاردانش  مرتبط با برنامۀ آموزشی کشور و مناسب شناخته شدند.
گفتنی است طبق بخش‌نامۀ شمارۀ 24829/60/101 مورخ 30/10/87 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزشگاه‌ها حق ندارند کتابی را خریداری کنند که به تأیید دبیرخانۀ طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی نرسیده است. 

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۱۶۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید