شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

دمیدن جوانه پنجاه و ششم بر شاخه تابستان

دمیدن جوانه پنجاه و ششم بر شاخه تابستان
پنجاه و ششمین شماره فصل‌نامه جوانه با مباحثی درباره فعالیت‌های سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی منتشر شد.

در بخش نخست این شماره از جوانه، گزارش‌هایی از مراسم پایانی چهاردهمین جشنوارۀ کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد‌ـ ویژۀ کتاب‌های قرآنی چشم‌های مخاطب را می‌نوازد. بخش نخست با اشاره فریبا کیا سردبیر جوانه به این حرکت بزرگ فرهنگی آغاز و با سخنرانی دکتر محمدیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش ادامه می‌یابد و به سخنان محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و دبیر جشنواره چهاردهم می‌رسد و پس از آن نیز تصویری از برگزیدگان این جشنواره به دست داده می‌شود که تا زمان انتشار ویژه‌نامه جشنواره و شماره پیشین این نشریه معرفی نشده باقی مانده بودند.

در بخش دیگر جوانه کوشش شده است تصویری از حضور و فعالیت‌های سامان‌دهی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شود. گفتنی است دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در این دوره از نمایشگاه با برگزاری کارگاه‌های متعدد کوشش داشت ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌های آموزشی را با رویکردهای برنامه درسی و معیارهای ارزیابی کتاب‌های آموزشی و تربیتی آشنا سازد.

بخش سوم جوانه نیز همین محور را در قالب‌های دیگر از جمله مقالات، یادداشت‌ها و سخنرانی‌های کارشناسان و برنامه‌های اجرا شده بیرون از نمایشگاه، پی‌گرفته است. از زمره این بخش‌ها می‌توان به یادداشت ناهید بریری درباره ویژگی‌های کتاب‌های چندموضوعی استاندارد، دیدگاه ناشران آموزشی درباره توفیق سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، معرفی راهنمای تدوین و انتشار کتاب‌های عربی و بخش جدید پژواک اشاره کرد که هدف از راه‌اندازی آن پاسخ‌ دادن به پرسش‌های معلمان و پدیدآورندگان درباره اهداف و برنامه‌های سامان‌دهی است.

 فهرست مطالب پنجاه و چهارمین شماره جوانه را این‌جا ببینید. شما می‌توانید با کلیک کردن بر نقش مجله جوانه 56، کل مطالب آن را به صورت یک‌جا یا بر حسب مقالات دریافت و مطالعه کنید.

جلد جوانه 56

۲۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۹:۴۳
تعداد بازدید : ۱,۲۱۵

نظرات بینندگان

مبینا رضایی
۱۳۹۶/۰۶/۱۶
5
0
0

خیلی خوب بود


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید