جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

فهرستگان رشد، همراه با کتاب‌های درسی به مدرسه می‌رود

فهرستگان رشد، همراه با کتاب‌های درسی به مدرسه می‌رود
"فهرستگان‌ رشد" امسال، همراه با کتاب‌های درسی به مدارس سراسر کشور می‌رسد و پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا معلمان بتوانند منابع آموزشی مناسب و موردنیاز خود را از بین آن‌ها انتخاب و به شاگردانشان معرفی کنند.

 

فریبا کیا معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اعلام این خبر گفت: ما از مدت‌ها قبل به دنبال راه‌کار مطمئنی بودیم تا طبق آن فهرست منابع آموزشی مناسب و استاندارد به مدارس سراسر کشور برسد و در دسترس همه معلمان و مدیران مدارس قرار داشته باشد. ما این منابع را از بین هزاران منبعی که در طول سال تولید و توسط کارشناسان مجرب بررسی شده‌ و امتیاز بالاتری نسبت به منابع مشابه کسب کرده‌اند، برگزیده‌ایم و معلمان می‌توانند با خیال آسوده از آن‌ها بهره‌برداری کنند.

معاون سامان‌دهی با اشاره به تلاش‌های قبلی دفتر انتشارات در این زمینه افزود: خوش‌بختانه امسال با همکاری دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، مجموعه فهرستگان تولید شده همراه با کتاب‌های درسی و راهنماهای معلم در آموزشگاه‌های کشور توزیع می‌شود و به این ترتیب، با روشی مطمئن و پیش از آغاز سال تحصیلی، در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی با اشاره به این‌که فهرستگان علاوه بر کتاب‌های مناسب آموزشی، شامل منابع آموزشی غیرمکتوب مانند فیلم، نرم‌افزار و تجهیزات و وسایل آموزشی نیز می‌شود، گفت:‌ این مجموعه یکی از مآخذی است که در بند 6 مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، استفاده از آن برای تهیه منابع آموزشی استاندارد در مدارس مجاز شمرده شده است. کتاب‌نامه رشد، وب‌گاه سامان‌کتاب و سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی از دیگر منابع مجاز در این زمینه‌اند. 

وی با اشاره به انتشار کتاب‌نامه‌‌های رشد و ارسال آن به 15 درصد مدارس در سال‌های گذشته، گفت: از سال گذشته ما مبادرت به انتشار فهرستگان کردیم که حاوی منابع آموزشی مکتوب و غیرمکتوب منتخب است و نسخه‌ای از آن به رایگان در اختیار تمام مدارس قرار می‌گیرد.

بنا به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، فهرستگان رشد، امسال برای شش دوره تحصیلی منتشر شده است: ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، پیش‌دبستان و آموزش و پرورش کودکان استثنایی. همچنین راه‌های گوناگون تهیه منابع آموزشی معرفی شده، در مقدمه فهرستگان توضیح داده شده است. نسخه الکترونیکی مجموعه فهرستگان در وب‌گاه سامان‌کتاب به نشانی (http://samanketab.roshdmag.ir) قابل دریافت و مطالعه است.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۸۷۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید