جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد کلید خورد

پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد کلید خورد
پانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، با تشکیل جلسه نخستین گروه‌های داوری این جشنواره آغاز به کار کرد.

نخستین جلسه داوران پانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی، عصر دیروز با حضور محمد ناصری دبیر این جشنواره برگزار شد. در این جلسه، ناصری دبیر جشنواره، اهداف اصلی جشنواره را معرفی کتاب‌های مناسب،‌ الگو و برگزیده به ناشران و پدیدآورندگان و تقدیر از مؤلفان و ناشران کتاب‌های خوب و ترویج خواندن به شکل غیر مستقیم عنوان کرد.

آقای ناصری با اشاره به اینکه  اکنون 873 ناشر با دفتر انتشارات و تکنولوژی همکاری دارند و کتاب های خود را برای ارزیابی به این دفتر می‌فرستند، گفت: این جشنواره با 2700 عنوان کتاب‌ مناسب از 400 ناشر شکل گرفته است که نیمی از آن‌ها به عنوان کتاب‌های درجه یک (خیلی خوب) و درجه دو (خوب) به چرخه داوری وارد شده‌اند و توسط 30 گروه داوری ارزیابی خواهند شد.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به لزوم حمایت از کتاب‌های تألیفی، برای تولید کتاب‌های مناسب‌تر، از داوران خواست در انتخاب و ارزیابی خود به بخش تألیف توجه بیشتری داشته‌ باشند.

دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد، با اشاره به اینکه کتاب‌های همه دوره‌های تحصیلی در جشنواره شرکت داده می‌شود، افزود در مجموع 90 داور مسئولیت کار داوری آثار را بر عهده خواهند داشت.

در ادامه این جلسه، فریبا کیا، معاون دفتر و قائم مقام دبیر جشنواره، با تبیین فرایند داوری، گفت کتاب‌های نامزد شده، در حاشیه مراسم اختتامیه، در معرض دید میهمانان جشنواره که ناشران، پدیدآورندگان و معلمان خواهند بود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتنی است مراسم پایانی پانزدهمین دوره از جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، 11 دی ماه سال جاری،‌ در سالن امیرکبیر  مدرسه دارالفنون، واقع در ضلع جنوبی میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو تهران، برگزار خواهد شد.

۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۵۸
تعداد بازدید : ۱,۵۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید