پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

منابع کمک‌درسی دورۀ ابتدایی ارزیابی نمی‌شود

منابع کمک‌درسی دورۀ ابتدایی ارزیابی نمی‌شود
دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی اعلام کرد با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش، دربارۀ ممنوعیت استفاده از منابع آموزشی کمک‌درسی در مدارس دورۀ ابتدایی، از این پس این گروه از منابع را ارزیابی نمی‌کند.

ناشران از ارسال منابع آموزشی کمک‌درسی ویژۀ دوره ابتدایی برای ارزیابی خودداری کنند.
 

وزیر آموزش و پرورش:

اجازه دهیم بچه‌ها در دوران ابتدایی

کودکی کنند، شادی کنند، بازی کنند

و با آرامش در کنار خانواده‌ها باشند

 

دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، با اعلام این مطلب از ناشران خواست از ارسال منابع کمک‌درسی ویژه این دورۀ تحصیلی به دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی به منظور ارزیابی آن‌ها خودداری کنند.

این دبیرخانه در اطلاعیه‌ خود خطاب به ناشران کتاب‌های آموزشی و تربیتی آورده است: از آنجایی که طبق مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، ارزیابی منابع آموزشی به منظور بهره‌گیری از منابع تأیید شده در واحدهای آموزشی صورت می‌گرفت، بنابراین با توجه به تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش درباره عدم استفاده از این منابع، توجیهی برای ارزیابی این دسته از آثار وجود ندارد.

روز شنبه 12 اسفند سال 1396، آقای بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "نگاه یک" گفت: «استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی و تجویز آن‌ها در دوران ابتدایی ممنوع است. اجازه دهیم بچه‌ها در دوران ابتدایی کودکی کنند، شادی کنند، بازی کنند و با آرامش در کنار خانواده‌ها باشند.»

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۳
تعداد بازدید : ۹۰۸

نظرات بینندگان

نیک زاد
۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
1

با سلام هر چند منع انتشار کتابهای کمک درسی به معنایی که تا کنون انجام می شده خبر خوبی است ولی بستن باب ارزیابی کتابهایی که می توانند در قالب بازی و فعالیت های شاد، آموزشهای دوره‌ی ابتدایی را تسهیل کند و از سوی معلمان مدارس تولید می شود، تأسف آور است. لطفا شرایطی را فراهم آورید که امکان سنجش و ازیابی و تأیید این نوع از تولیدات برای دوره‌ی ابتدایی فراهم آید. با سپاس


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید