شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: باید از همه ظرفیت‌های سازمان پژوهش استفاده کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: باید از همه ظرفیت‌های سازمان پژوهش استفاده کنیم
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با ستایش از کارهای صورت گرفته در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در زمینه معرفی منابع استاندارد آموزشی و تربیتی گفت: ما باید از ظرفیت‌های سازمان پژوهش حداکثر استفاده را به عمل آوریم.

 

به گزارش خبرنگار سامان‌کتاب، وی این سخنان را در جلسه‌ای با حضور حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش، محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، فریبا کیا معاونت سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی و سعید بدیعی معاون تکنولوژی این دفتر بیان کرد.

 

در این جلسه که با هدف تعامل هرچه‌ بیشتر بین بخش‌های ستادی وزارت آموزش و پرورش برگزار شده بود، دکتر تورانی سرپرست سازمان پژوهش، ضمن تشکر از مساعی معاونت پرورشی در تشکیل این جلسه، همه بخش‌های این وزارتخانه را اجزای یک بدن خواند که توفیق آن منوط به کار صحیح و هماهنگ همه اندام‌هاست.

 

محمد ناصری نیز با تأکید بر ضرورت هماهنگی و وحدت رویه در امور، با اشاره به اهمیت مصوبه 828 افزود: اهداف این مصوبه که در نهایت بهره‌مندی از توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی برای مشارکت در تعلیم و تربیت است، خصوصاً حمایت از تولیدات ناشران بدون همکاری معاونت پرورشی محقق نمی‌شود.

 

فریبا کیا نیز با اشاره به اینکه یکی از اهداف مصوبه، حمایت از بخش غیر دولتی است، مصادیقی را که می‌تواند محمل حمایت از بخش خصوصی قرار گیرد، برشمرد. وی برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس، خرید و تجهیز کتاب‌خانه‌های کلاسی و آموزشگاهی، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی در مدارس و نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان را از ظرفیت‌هایی دانست که معاونت پرورشی می‌تواند به این منظور مورد توجه قرار دهد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اهداف تربیتی معاونت پرورشی، خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم از منابع استاندارد معرفی شده بهره‌برداری لازم را به عمل آوریم و لازم است در برنامه‌هایی که نیازمند تعامل با سازمان است، همیشه نماینده‌ای از سازمان پژوهش در کنار ما حضور داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش فیلم‌های برگزیده رشد، گفت: فیلم‌های مورد تأیید این جشنواره، در انتقال ارزش‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان بسیار مؤثرند و مدارس باید بیش از این از فیلم‌های مذکور بهره بگیرند.  

 

کاظمی با ابراز خرسندی از گفت‌وگوهای طرح شده در این نشست، اظهار امیدواری کرد جلسات مشترک بین سازمان و معاونت پرورشی و فرهنگی تداوم یابد.

۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۱۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید