شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

آماده‌ایم از همه ظرفیت‌ها برای رشد مطالعه استفاده کنیم

آماده‌ایم از همه ظرفیت‌ها برای رشد مطالعه استفاده کنیم
در سومین نشست شورای برنامه ریزی مشترک سازمان پژوهش و ناشران، ضمن مرور مصوبات و تفاهم‌نامه‌های گذشته، حاضران پیشنهادهای خود را برای بهبود روند اعتباربخشی کتاب و نیز توسعه کتاب‌خوانی در وضعیت کرونا و قرنطینه مطرح کردند.

 

محمد ابراهیم محمدی سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در نخستین دیدار خود با نمایندگان انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با تأکید بر ضرورت تعامل و تفاهم بیشتر با ناشران بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد صنف ناشران، خود اعمال استانداردها را در دستور کار قرار دهد و سازمان بیش از پیش از منابع مناسب پشتیبانی و حمایت به‌عمل آورد.

وی در این نشست که سه شنبه سوم تیرماه در محل دفتر انتشارات و فناوری برگزار شد، ضمن مرور مصوبات و تفاهم‌نامه‌های گذشته، حاضران پیشنهادهای خود را برای بهبود روند اعتباربخشی کتاب و نیز توسعه کتاب‌خوانی در وضعیت کرونا و قرنطینه مطرح کردند.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود مانند برای معرفی کتاب‌های مناسب افزود: سازمان از همه ظرفیت‌های خود ذیل قانون 828 برای بهبود گردش کتاب و ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزی مانند شبکه ملی رشد، پخش مدرسه، کتاب‌های درسی و از جمله معرفی کتاب‌های مناسب و دیگر منابع آموزشی تربیتی در مجلات رشد، که پرشمارگان‌ترین مجلات کشورند، استفاده خواهد کرد.

وی همچنین از فعالیت‌های دفتر برای ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور حمایت از منابع آموزشی و تربیتی غیرمکتوب از جمله فیلم، نرم‌افزار، وسایل و تجهیزات آموزشی خبر داد.

 

نمایندگان ناشران نیز ضمن آن‌که خواستار پشتیبانی و حمایت سازمان پژوهش و ادامه نشست‌های شورای مشترک برنامه‌ریزی شدند ابراز امیدواری کردند که با تشکیل کارگروه‌ مشترک بررسی استانداردهای تولید کتاب آموزشی و دستیابی به نتایج لازم، کتاب‌هایی تولید شود که هم استاندارد و مناسب باشند، هم نظر مخاطب را جلب کنند.

امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی، سعید بدیعی معاون سامان‌دهی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، وحید تمنا رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی، یحیی دهقانی عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و عبدالعظیم فریدون رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان دیگر حاضران در این نشست بودند.

 

آقای محمدی_دیدار با ناشران _990403

 

۴ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۰۶
تعداد بازدید : ۵۶۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید