چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

رئیس سازمان پژوهش: ناشران دولتی و غیر دولتی دو بال آموزش‌اند

رئیس سازمان پژوهش: ناشران دولتی و غیر دولتی دو بال آموزش‌اند
ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دیدار با ناشران و تولید کنندگان محصولات آموزشی گفت همه ما در حوزه تعلیم و تربیت فعالیم و یک کار انجام می‌دهیم و ناشران آموزشی دولتی و غیر دولتی دو بال آموزش‌اند.

در این نشست، که صبح امروز چهارشنبه یکم مردادماه در سالن جلسات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اعضای هیئت مدیره انجمن ناشران آموزشی و برخی از اعضای این انجمن و نیز تعدادی از تولیدکنندگان محصولات آموزشی غیرمکتوب به نمایندگی از بخش غیر دولتی حضور داشتند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این نشست ضمن تبیین ویژگی‌های یک اثر آموزشی مناسب، با اشاره به دوام احتمالی آموزش در وضعیت کرونا، بر تولید محتواهای مناسب با شرایط جدید تأکید کرد و از ناشران و تولیدکنندگان خواست به کمک آموزش و دانش‌آموزان کشور بیایند.

ملکی با اشاره به ظرفیت‌های مصوبه 828 در همکاری با بخش خصوصی گفت ما باید از فرصت‌های این مصوبه به‌خوبی استفاده کنیم. ما به‌زودی نیازهای خودمان را به شما اعلام می‌کنیم و می‌کوشیم این همکاری و تعامل، با همدلی دنبال شود.

سیدحسن الحسینی مشاور وزیر و مسئول شبکه دانش‌آموزی شاد نیز در سخنانی از ناشران خواست متناسب با شرایط جدید و اقتضائات جدید خود را تقویت کنند. او با اشاره به میلیون‌ها دانش‌آموزی که امکان استفاده از گوشی‌های هوشمند یا حتی امکان اتصال به اینترنت را ندارند، از سازمان و ناشران خواست بسته‌های مناسبی را برای این دانش‌آموزان خصوصاً دانش‌آموزان پیش‌دبستانی آماده کنند.  

در بخش دیگر این نشست، ناشران و تولیدکنندگان نیز به بیان دیدگاه خود پرداختند. آن‌ها با تأکید بر آمادگی خود به منظور همکاری با سازمان در این شرایط، از جمله امکان بارگذاری بخشی از کتاب‌ها و نرم‌افزارها و فیلم‌های آموزشی به صورت رایگان، از سازمان خواستند تلاش‌های بیشتری را برای تبیین جایگاه قانونی مصوبه 828 به کار بندد.

دکتر علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری، محمدابراهیم محمدی سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و سعید بدیعی معاون سامان‌دهی این دفتر از دیگر  حاضرانی بودند که به نمایندگی از دولت و سازمان پژوهش در این نشست حضور داشتند.

متن کامل این گزارش متعاقباً در همین صفحه بارگذاری خواهد شد.

۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۰۷
تعداد بازدید : ۶۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید