چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان: فقط کتاب‌های آموزشی مناسب!

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان: فقط کتاب‌های آموزشی مناسب!
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از همکاران خود خواست تنها از کتاب‌های آموزشی معرفی شده در کتاب‌نامه‌های رشد و وبگاه طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی، استفاده کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان طی بخش‌نامه‌ای به کلیۀ واحدهای آموزشی استان، از همکاران خود خواست ضمن عنایت به بخش‌نامه‌های این ادارۀ کل، تنها از کتاب‌های آموزشی معرفی شده در کتاب‌نامه‌های رشد که از طریق وبگاه رسمی طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی (به نشانی: http://samanketab.roshdmag.ir) قابل دستیابی است، استفاده کنند. 

سید مجید عاملیان در این بخش‌نامه که در تاریخ 25/02/1390 صادر شده است، با اشاره به لزوم هماهنگی کتاب‌های آموزشی با اهداف برنامۀ درسی، از همکاران خود خواسته است از توصیۀ کتاب‌های آموزشی خارج از این چهارچوب، به شاگردان خود بپرهیزند.

وی همچنین خطاب به همکاران خود تأکید کرده است که در ارزش‌یابی‌های خود از شاگردانشان، به محتوای کتاب‌های درسی بسنده کنند. 

 پیش از این سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، طی بخش‌نامۀ شمارۀ 24829/60/101 (مورخ 30/10/87) خود از رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها خواسته بود از تهیۀ هرگونه رسانۀ آموزشی و کمک‌آموزشی، که به تأیید این سازمان نرسیده باشد، خودداری کنند. این سازمان همچنین 18 اردیبهشت سال گذشته، در بخش‌نامه شماره 4271/1/101 خود کتاب‌نامه‌های رشد را به عنوان منبع تهیه کتاب‌های آموزشی مناسب معرفی کرد.

 همچنین گفتنی است اردیبهشت ماه گذشته، آیین‌نامۀسامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی (مواد و رسانه‌ها) که در جلسۀ 828 شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده بود، توسط رئیس جمهور امضا و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

بر اساس مادۀ 6 این آیین‌نامه، خرید، عرضه و تبلیغ هرگونه منبع آموزشی و تربیتی در واحدهای آموزشی، صرفاً از منابع استاندارد مجاز خواهد بود.

  خبر ابلاغ این مصوبه و متن آن را اینجا بخوانید.  

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۹۹۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید