سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

علی گلشن: جشنواره "کتاب رشد" نقش مؤثری در حمایت از مؤلفان دارد

علی گلشن: جشنواره "کتاب رشد" نقش مؤثری در حمایت از مؤلفان دارد
علی گلشن می‌گوید: بچه‌ها به سمت کتاب‌های طبیعت کشش دارند و او از این علاقه استفاده می‌برد و ضمن معرفی جانوران، بچه‌ها را با تاریخ، فرهنگ و هنر ایران آشنا می‌کند.

نویسنده کتاب "خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران"، کتاب برگزیده "هجدهمین جشنواره کتاب رشد" در گروه داوری علوم تجربی،  در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: «جشنواره کتاب رشد نقش بسیار مؤثر و مهمی در حمایت از مؤلفان دارد.»

 

وی افزود: «این کتاب سومین جلد از یک مجموعه هفت جلدی کتاب‌های مرجع علمی و تألیفی است که عکس‌های آن از گونه‌های جانوری ایرانی، توسط عکاس ایرانی گرفته شده است.»

او گفت: «جلد نخست این مجموعه  "گربه‌سانان" و جلد دوم "سگ‌سانان و کفتارها" نام دارند که هر دو اثر برنده جایزه کتاب سال و کتاب فصل شدند و بیش از 20 جایزه مختلف دیگر گرفته‌اند.»

 

گلشن با بیان اینکه در این کتاب‌ها علاوه بر اطلاعات علمی از جانور، چهره آن جانور در فرهنگ، هنر، تاریخ و باور مردم ایران نیز نشان داده می‌شود، گفت: «برای خواننده کودک جالب است که مثلاً اگر از شیر ایرانی اطلاعات علمی به دست می‌آورد، ببیند در تاریخ ایران، این شیر در زندگی و فرهنگ مردم چه نقشی داشته است. چه باورهایی نسبت به او و چه نقش‌های هنری با شیر شکل گرفته است. بچه‌ها به سمت کتاب‌های طبیعت کشش دارند. من از این علاقه استفاده می‌برم و ضمن معرفی جانوران، آن‌ها را با تاریخ، فرهنگ و هنر ایران آشنا می‌کنم.»

 

این نویسنده با اشاره به برگزاری جایزه‌های کتاب فصل و کتاب سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان داشت: «این اثر در خود کانون که ناشر کتاب است، دیده نشد؛ اینکه کتابم در جشنواره کتاب رشد برگزیده شد، برایم نقطه امید و دلگرمی خوبی بود؛ اگر جای دیگری مورد بی‌مهری قرار گرفت در این رویداد دیده شد.»

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۰۵
تعداد بازدید : ۸۶۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید