پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

بررسی شیوه‌نامه اجرایی مصوبه ۸۲۸ در کمیته اجرایی و برنامه‌ریزی سامان‌دهی

بررسی شیوه‌نامه اجرایی مصوبه ۸۲۸ در کمیته اجرایی و برنامه‌ریزی سامان‌دهی
شیوه‌نامه اجراییِ آیین‌نامه سامان‌دهیِ منابع آموزشی و تربیتی (مصوب جلسه 828 شورای آموزش عالی آموزش و پرورش) در کمیته اجرایی و برنامه‌ریزیِ شورای سیاست‌گذاریِ سامان‌دهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در این نشست دکتر علی محبی، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و رئیس کمیته، محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، کیومرث جهانگردی، معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی این دفتر و نمایندگان معاونت‌های آموزش و پرورش، ناشران آموزشی و تربیتی و مراکز و مراجع ذی‌صلاح، به‌عنوان اعضای کمیته حضور داشتند.

در این جلسه دکتر محبی از دفتر انتشارات و فناوری آموزشی خواست با توجه به دیدگاه‌های اعضا، شیوه‌نامه با تبیین دقیق‌تر فرایند کار و ذکر مسئولیت بخش‌های مختلف در این فرایند، بار دیگر در دستور کار کمیته اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیز از بررسی برخی طرح‌های تحولی در سازمان و دفتر انتشارات، از جمله ارزیابی پیش از چاپ کتاب‌های آموزشی و تربیتی و درج نشان استاندارد سازمان بر روی کتاب‌های تأیید شده خبر داد و ابراز امیدواری کرد این گام‌های تحولی هرچه زودتر به‌ثمر برسد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، به برخی از موانع اجرای کامل مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «شیوه‌نامه پیشنهادی به منظور تبیین دقیق موضوع و مشخص شدن وظایف بخش‌های مختلف تدوین شده است و قرار است پس از بررسی آن در کمیته برنامه‌ریزی، برای تأیید نهایی در دستور کار شورای سیاست‌گذاری قرار گیرد.»

در ادامه نشست، اعضای حاضر به ارائه دیدگاه‌های خود درباره شیوه‌نامه پرداختند و ضمن تقاضای زمان بیشتر برای مطالعه دقیق‌تر پیش‌نویس، خواهان برخی تغییرات شکلی و افزودن برخی موارد تکمیلی به شیوه‌نامه شدند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۰۷۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید