شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

رقیبان بخش مهارتی نهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی مشخص شدند: 431 کتاب پشت خط

رقیبان بخش مهارتی نهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی مشخص شدند: 431 کتاب پشت خط
بنا بر اعلام دبیرخانه نهمین جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی، در بخش مهارتی این جشنواره 431 عنوان کتاب برای کسب عنوان برتر، به رقابت می‌پردازند.
از این تعداد، 334 عنوان آن‌، پیش از این به عنوان کتاب مناسب شناخته و در فهرست کتاب‌نامه‌های 8، 9 و 10 دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش معرفی شده‌اند. این تعداد کتاب آموزشی مناسب، خود از بین 1161 کتاب شناسایی شده بودند. 96 کتاب باقی‌مانده، فاقد سابقه کارشناسی هستند.
بر پایه گزارش این دبیرخانه، رشته‌های هنر با 123 و رایانه با 80 عنوان، از بیش‌ترین کتاب‌های رسیده برخوردارند. پس از آن، مدیریت خانواده، تربیت بدنی و کشاورزی به ترتیب با 48، 46 و 41 عنوان کتاب‌ رسیده قرار دارند. مکانیک با 26، برق با 19،‌ حسابداری و بازرگانی با 15، ‌مواد با 12 و عمران با 8 عنوان در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند. بهداشت و کودکیاری با 3 عنوان، ریاضی فنی با 2 عنوان و فیزیک رشته صنعت نیز تنها با 1 عنوان کتاب،‌ کم‌ترین سهم را در بین کتاب‌های رسیده به خود اختصاص داده‌اند.
در هفتمین جشنواره کتاب رشد، که اختصاص به کتاب‌های دوره متوسطه داشت، 18 کتاب برتر در حوزه مهارتی (برگزیده و تقدیر شده) معرفی شد.
نهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی نیز همانند دوره‌های پیش، در دو بخش متوسطه نظری و متوسطه مهارتی (فنی و حرفه‌ای و کاردانش) پاییز امسال، در تهران برگزار می‌شود.
با تفکیک کامل کتاب‌های رسیده به جشنواره، انتظار می‌رود گروه‌های داوری به‌زودی کار خود را آغاز کنند. آمار تفکیکی کتاب‌های بخش نظری به‌زودی اعلام می‌شود.
۲۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۱,۴۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید